Tuesday, 21 February 2012

De-stash Feburary - Show off Tuesday3!


Oh! Tuesday again... Time flies!

What have I been up to then? Not much crafting actually, well some crocheting on my ViaCondotti Jacket. I don't have the same yarn, so my will not look the same as the original jacket, and I am also using a different color, but it is pretty easy, brainless crocheting. Treble crochets, double crochets and some chains.

But, we are making huge progress in our house. We rebuild our house to add 8 extra square meters to the kitchen and we set up the new wallpapers there before Christmas, but since we also had to change the entrance to the living room and to the hallway we ended up with new wallpapers in the living room and are now on the last leg with painting the hallway. There are still some skirting to do. But then we only have the fun parts with pillows and curtains and...         

Oups. I have a confession to make. We REALLY need new curtains for the living room and the kitchen. The kitchen I had already bought fabric for in January, but I did do some fabric shopping this week. I bought new fabric for the living room curtains. Gorgeous lime green ones. Really spring colored. So. Now I better get started with them so I at least don't add to my stash!

By the way. I am writing tutorials at the moment. So, I will be adding a couple of them now in the coming weeks. First one will be about how I make my necklines of the dresses and shirts using foldover elastics.



Link to project in MrLinky (if you have made several blogposts, link to ALL of them), and confessions and thoughts below!

14 comments:

Avanai said...

Det har blivit mest stickat den här gången, men allting är av garn jag redan hade hemma. Jag har sytt ett till par krokodilvantar. Var tvungen att köpa lite nytt tyg till dem, men eftersom det var en beställning och jag får betalt så tycker jag inte det räknas :) Utöver den lilla biten grön fleece till vantarna har jag inte köpt något!

Den här utmaningen är så rolig och inspirerande att jag önskar att den kunde fortsätta minst en månad till! Vi kan väl göra om det snart igen?

Anna W said...

I have one project to show you. My pillow done with crochet. :o)

Pyssel på Torp said...

Det har inte blivit så mycket sytt den här veckan, men jag har avslutat två UFOn som legat hela hösten och vintern, så jag känner mig ändå väldigt nöjd. Det mesta på dem var redan sytt, så jag har bara avslutat. Och jag har påbörjat några roliga återbruksprojek som jag hoppas kunna visa nästa vecka.Inget har jag köpt.

Liten Kulla och Mas said...

Det har inte blivit så muycket sytt för mig under veckan, jag har gjort dom här små vantarna. Jag har också några obloggade små projekt som jag ska visa när jag hinner:-)

bessemess said...

inga nya tyginköp men däremot köpte jag 4 rullar med svart tråd så jag kunde göra coversömmar på beställningsfilten...annars har jag klarat mig länge på det jag har/hade

Miiaoo said...

Nu ser det ut som att jag har sytt en massa nytt, men jag har gjort fel när jag har länkat innan så nu fixar jag en länk till alla februarisydda grejjer i Destash-projektet. (bara tre missade men ändå, jag vill ju gärna ha med dom. ;o))

glenni said...

Bad excuse for the solid jerseys I bought on the 1st: needed them for these leggings (the old ones are too small already) - I have more colors than the green ones seen on this post, hopefully soon I will be able to post more leggings in different colors...

Aurinkoinen said...

I sewed a long time ago purchased Petronella fabric into a modified Dreamland tunic for my daughter. It turned out nice, I think. =)

Unikuu said...
This comment has been removed by the author.
Unikuu said...

i made scarf for me ;) fabric is from my grandmothers old dress.

glenni said...

leggings, leggings and more leggings...

Bustroll said...

Jag har tyvärr knappt haft tid att sy, och ännu mindre köpa något. Men lite sytt har det blivit i alla fall, en overall som sonen är mycket förtjust i. Men klädhögarna verkar snarare öka, trots inköpsstopp. Kanske ska förlänga utmaningen några månader. ;-)

Mia said...

Jag har inte hunnit med så mycket den här månaden precis som jag förutspått. En tröja till lillebror är färdig och jag har ett överkast på gång. Tyvärr lyckades barnen övertala mig att köpa dem varsitt symärke så jag har syndat...

Unikuu said...

i made t-shirt to my son.