Tuesday, 14 February 2012

De-stash February - Show off Tuesday2

My oh my! You are busy bees! 18 projects last week! I'm impressed!

So. What have I been up to then? Well. I am building up stock in my shop of adult clothes. But taking pictures in the winter is a drag, especially here in Sweden. I remember that my grandad used to say that February the 8:th was the first day of the year where he could drive home without having the light of his motorcycle on when he finished his work at 5pm. So, the light is slowly coming back!

 Today I am able to show you two UFOs (UnFinishedObjects) that have been hanging on the clothes rack. Almost finished. Only needed some trim around the neckline and the wrists. And since it is Valentines day today I thought it was apropriate with the red color.

Both dresses are velour dresses in size M/L and are available in my shop. Remember that this is the type of dress that you can win if you participate in the De-Stash February. Any color or size!

And I haven't bought anything this week. *pat on the shoulder* I wish I had more crafting time, and I definitely want to build up my own wardrobe with some original Kaja clothes. I have a few coming up, and this is a great opportunity to check out the sizes of some patterns. 

Link to project in MrLinky (if you have made several blogposts, link to ALL of them), and confessions and thoughts below!

16 comments:

Pyssel på Torp said...

Två födelsedagspresenter har det blivit den här veckan. Till Lillebror som blivit stor och fyllt fyra år. Inget har jag köpt, men däremot fick jag en ny bit tyg av en vän, och hon ska få något av mig från min hylla som tack.

emmys stickning said...

En till body, enformigt jag vet men det är det som behövs hemma, jag har ju handlat lite 4m tyg från Liandlo och 2m på facebook, kunde inte låta bli, men det är garn som är min största last så det känns bra att jag inte har köpt något garn iaf. En metar tyg dök ner i lådan idag, ska bli så kul att sy av!

Unikuu said...

Lovely valentine day you too!

-This shirt is also to my little girl. Also it fits nicely to todays theme ;)

Avanai said...

Vilka härliga klänningar! Jag har lyckats sy en till amningstopp och några tygbindor samt slutfört två mindre stickningar (benvärmare och fuskpolo) som värmer gott i kylan! Och inte har jag köpt en endaste grej!

emmys stickning said...

En hel hög med tygblöjor levererar jag idag...

Liten Kulla och Mas said...

Det har inte blivit så mycket för mig den här veckan, en bodysuit med namnapplikation till lillasyster. Jag har fortfarande inte köpt något tyg men nu börjar det sina i tyglådan:-)

Miiaoo said...

En toille sydd i nytt mönster. Tyget är gammalt, ett par år i alla fall.

Aurinkoinen said...

I made a crown tunic for my daughter for Valentine's day and transformed an old t-shirt into a Baby born doll's dress.

lilla B/Anna said...

Jag har sytt klart en quiltad jagcka som legat länge. Så länge att första barnet blivit för stor, så nr 2 får ha den nu istället! Det är skönt att jobba sig igenom högen av halvfärdiga alster!

emmys stickning said...

En tröja till storasyster, nu har mina nya tyger kommit så nu blir det kanske inte så mycket mer ur lagret, men det har tagit ganska hårt på mitt lager än så länge, plus att jag har sålt lite tyg..

Anna / lilla B said...

Jag hann sy lite till, så här kommer ett inlägg igen. :) En sommarskjorta/tunika i rak modell. Jag använde min allra sista snutt av detta härliga tyg!

Miiaoo said...

Ett till återbruk av hyllvärmare. Påslakanset denna gången.

emmys stickning said...

En till body, och ett par trosor som inte hamnade på bild, även om det kommit in en del nya tyger har det försvunnit mer...

Unikuu said...

i made robot pillow for my son. and still i have not buy anything in this month.

emmys stickning said...

Ett par raggsockar som legat halvklara länge, och inget nytt köpt...

bessemess said...

bara en massa tyger jag haft hemma, många av dom är nu helt slut..nästan så man känner sig lite tyfattig. ;-)