Monday, 6 July 2009

Pippi longstocking dress sz 7-8 (134/140)

It is true what they say here in Sweden. People ARE reading Pippi Longstocking (or Pippi Långstrump, that she is called in Sweden) all over the world. Here is a little girl in Nashville that will be really happy, I hope!


This is one of my newest patterns that really suits this fabric well. It has three pieces on both sides, so it takes a little while to make, but the fitting is SO good! I decided to go with red seam binding this time though. And. It is in a larger size than I usually make, at least for girls. I noticed this when I was taking the pictures, the skirt gets a much better swing than in the smaller sizes.

5 comments:

Klockarbarn said...

Nu såg mina töser detta inlägg och skriker rätt ut att de vill ha varsin likadan. Det är nog en fingervisning om vad den lilla krabaten i Nashville också kommer att tycka.

Venke said...

Vilken herlig klädning! Vart får man tag på dette nydelige tyg, om man får fråga???

Fia said...

Superfin! Tur att inte lilltjejen står här nu...

Har du gjort mönstret själv? Annars är jag nyfiken på var man kan få tag i det....!

Måste nog gå till Åhléns och köpa lite mer pippi-tyg..

Lilla NovaK said...

Vilken underbar klänningsmodell, Pippityget gör sig verkligen perfekt till den! Jag har också gjort min beskärda del Pippiklänningar, men nu kan jag göra dem i sömnen skulle jag tro! =)

anna said...

Superfin!!