Friday, 8 May 2009

Sun hat for a little boy


Our neighbour has a wonderful little son, who is about 6 months right now. When the sun came out the other day his mum realized that he really needed something different on his head than a beanie. So, she asked me to make him a sunhat. Her daughter got on of my sunhat samples last year and they have been really pleased with it. She wanted it to have this wonderful landscape fabric by Michael Miller. And, as an extra special delayed birthday gift I decided to make these matching trousers for him. I do hope they fit!

This sunhat has navy interfacing and little bands to tie under the cheek, since the boy tends to pull everything off. There will be a similar one out on Etsy shortly, but without the bands.
Vår granne har en underbar liten son som är ungefär 6 månader nu. När solen kom ut för några dagar sedan så insåg hans mamma att han behövde något annat att ha på huvudet än en toppeluva. Så, hon bad mig att sy en solhtatt åt honom. Hennes dotter fick en solhatt av min provkollektion förra året och de har varit riktigt nöjda med modellen. Vi bestämde oss för Michael Millers härliga landskapstyg. Och, som en liten försenad välkommen-till-världen-present så bestämde jag mig för att sy ett par matchande byxor. Jag hoppas att de passar.

Solhatten har mörkblått foder och små band att knyta under hakan, eftersom den lilla rackaren brukar dra av sig allt som hamnar på huvudet. Jag kommer att lista en liknande hatt på Etsy snart, men den kommer inte att ha några band.

6 comments:

LumLum said...

Kanonsöt :)

Ravenhill said...

those are just adorable! The fabric is too cute!

Rita from alatvian.etsy.com said...

sweet!

Kaoz said...

Herlig sommersett =D

anna said...

Fina!!

metamorphosis said...

Fina kläder - och vilket härligt tyg!