Thursday, 21 May 2009

Summer berry Pinafore sz 6-9mths (68cl)

I bought this vintage fabric last year, but I never got around making anything from it. Now its really time! Since these mix dresses has been so popular, I decided to make one more. With a red upper half and gingham interfacing and gingham seambinding for hem, the latter in navy blue to contrast a little. This one is out for sale on Etsy right now.
Jag köpte dethär second hand tyget för säkert ett år sedan, men det blev aldrig något sytt av det. Nu var det i alla fall dags. Eftersom mixklänningarna har varit så populära så fick det bli en till. Röd överdel och rutigt foder. För att få lite kontrast så använde jag rutigt även till kantbandet, men denna gång i marinblått. Denna ligger ute på Etsy!




6 comments:

anna said...

Jättesöt!

Retro Elephant said...

Kul att du ville delta i min tävling! :)

//Lina

Fia said...

åh vad fin! En sådan skulle jag vilja ha till lilltjejen...
Kanske kan jag knåpa ihop något egen variant..men det där fina blommiga tyget blir svårt att slå...

Jenny said...

Så ljuvlig!

Ravenhill said...

Så utrolg søte!!!
~Emily

Hanne Lund Trevland said...

Kjempesøtt skjørt!