Thursday, 7 May 2009

Kaja goes Ecocloco!! (organic childrens clothes)

Ooooh! I am so excited! A while ago I was contacted by Loa, who is the owner of http://www.ecoloco.se/ and she ordered some things for her daughter and at the same time she asked if I have done any certified organic clothes?? Well. I haven't made any before, but I had just come across a lovely kbA-certified fabric and decided to give it a go with the Scandinavian mixdress style.
The dresses were completed with some organic solid coloured cotton that are certified with KRAV and the Swan, the Swedish certifications. I haven't been able to track down any certified organic buttons, so I have used vintage buttons instead, many of them are from the 70's.
Ååååh! Det är så himla roligt! För ett tag sedan så blev jag kontaktad av Loa, som är ägare av http://www.ecoloco.se/ och hon beställde några plagg till sin dotter och samtidigt så frågade hon om jga hade gjort några miljömärkta plagg. Det hade jag visserligen inte, men ungefär samtidigt så hade jag sett några underbara kbA-certifierade tyger och bestämde mig för att göra ett försök med de Skandinaviska mixklänningarna.
Klänningarna har blivit kompletterade med lite enfärgade tyger och dessa är då i stället KRAV och Svanen-märkta. Några miljömärkta knappar har jag inte lyckats få tag på, men jag har i stället återanvänt vintage knappar, många från 70-talet.
The dresses are really sugar sweet and the colours are well coordinated, since all the fabric with pattern on them are from the same designer.
Klänningarna är verkligen sockersöta och färgmatchningen är det inget fel på heller, eftersom alla mönstrade tyger härstammar från samma designer.
All dresses will be available on www.ecoloco.se. Did you know that is a combination of the words "ecological" and "loco", which is spanish for crazy. So, Loa is really crazy about ecological children's clothes. And really, who isn't??
Alla klänningar kommer snart att vara tillgängliga på www.ecoloco.se. Visste du förresten att ecoloco är en ordlek med orden ekologisk och "loco" som betyder galen på spanska. Så, Loa är faktiskt galen i ekologiska kläder. Och faktiskt, vem är inte det??

14 comments:

LumLum said...

Åh så skojigt! Grattis och hoppas du säljer riktigt bra. :)

mustafa said...

grattis grattis!

Chichiboulie said...

so so sweet!

ingermaaike said...

Supersweet indeed and congrats!

Jenny said...

Helt ljuvliga! Grattis :-)

Carina i Tyskland said...

Grattis!!! Jättespännande ju och sååå söta klänningar! Du är nog allt lite tokig också så hinner med allt ;-) Så du kommer passa in bra på ecoloco!
Kramar

Pernilla said...

så skoj, grattis, klänningarna är verkligen fina så ja förstår om hon vill sälja dem...

Sara said...

The dresses are all so adorable! I'm sure they are going to sell quickly.

snork said...

Vad kul!!
Loa nämnde dig när hon och jag stötte på varann sist, faktiskt! (vi har en gemensam vän som har cafe i täby)Lycka till med försäljningen!

Strumpetossa said...

Supersöta!

Doris_Assar said...

Va kul, grattis!

metamorphosis said...

Såg inne på ecolocos blogg att de har tagit in dina klänningar i butiken - så roligt! :-D

HomeRiver said...

Superfina klänningar. Jag hittade inlägget på Ecolocobloggen och blev så inspirerad av bilderna på dina klänningar att jag kastade mig på symaskinen och gjorde en egen variant. Tyvärr hade jag inget matchande tyg så den blev helt i ett tyg. Reslutatet ligger på min blogg.

Ravenhill said...

fantastic! I adore them all!
~Emily xx