Monday, 18 May 2009

Barbapapa pinafore dress, 6-9 mths (68 cl)

We are big fans of Barbapapa in this family. We got lots of books with them so when I found this Barbapapa fabric I just HAD to buy it. I used my own pattern and made this kind of a mixdress with red top and red hem, and contrasting white buttons. I have made it in size 6-9 mths (68 cl) which is a new size of my own pattern. Somehow there hasn't been much requests for this particular size.
I have been practicing my photo skills. I got a lot of good tips from the EuropeanStreetTeam and it only took a couple of days on the Etsy to realize that photos are EVERYTHING there. Sometimes I think that the photos are more important than that the item itself is professionally made.
This dress is part of the EuropeanStreetTeam challange for this week. The theme has been Birds, and you can see the other posts here. And, I don't envy Carmenesque who is hosting this weeks theme and gets to chose the winner. With so many talented crafters I honestly could not pick ONE, and only one. This dress is already posted in my Etsy shop here.
Vi läser gärna böckerna om Barbapapa och när jag hittade dethär tyget så var jag ju bara tvungen att handla. Jag använde storleken 68 och gjorde en slags mixklänning med Barbatyget och röd enfärgad överdel och matchande kantband. Vita knappar.
Jag har tränat lite på mina fotokunskaper. Jag har fått massor med bra tips från EuropeanStreetTeam och det tog inte många minuter på Etsy för att inse att foton är allt där. Ibland tror jag till och med att det är viktigare med bra foton än bra produkter.
Denna klänning är en del av EuropeanStreetTeams utmaning denna veckan. Temat är Fåglar och du kan titta på de andra bidragen here. Jag är inte särskilt avundsjuk på Carmenesque som är värd för utmaningen denna veckan och som också får välja ut vinnaren. Jag skulle då inte kunna välja ut bara EN vinnare bland så många begåvade hantverkare...
Den finns till salu på Etsy i min shop här.

3 comments:

Jenny said...

Vilken fantastisk klänning! Gillar verkligen Barbapappa tyget :)

ingermaaike said...

I love barbapappa (the kids still watch it)
And your dresses are great!

anna said...

Så himla söt!!