Friday, 17 April 2009

Scandinavian mix dress, sz 18 mths (86 cl)

Last one of the Scandinavian mixdresses (Inspired by Norwegian Tilda, Danish GreenGate and made in Sweden) for a while. I think. This one is soooo colour coordinated! Red checked lining, pink with white dots, the red has pink roses and green leaves, and the border is green checked. Sugar sweet! This one will be out on Etsy shortly!

Den sista av de skandinaviska mixklänningarna (inspirerad av norska Tilda, danska GreenGate och sydd i Sverige) för denna omgången. Tror jag. Denna är sååååå färgmatchad. Rödrutigt foder, rosa med vita prickar, det röda tyget har rosa rosor och gröna blad och fållen är grönrutig. Sockersött! Denna kommer at läggas ut på Etsy snart!

6 comments:

anna said...

Jättesöt!

Sara said...

Kaja, you're on a roll! Another super sweet dress. :)

Martina said...

Jag tycker verkligen fantastiskt mycket om dina klänningar! Vill ha en till mig själv!!! Var stolt!

Palven said...

Sockersöt var ordet =)

metamorpshosis said...

Vilka otroligt söta sommarklänningar du har sytt!
Vet inte om jag vågar visa dem för storasystern dock, risken är att hon dissar mammans egna försök till sommarklänningar... ;-)

GOBLIgobli said...

Nu är jag så himla inspirerad av både dina klänningar och Antonia (visst?) samt Farbenmix så jag ska försöka mig på en egen variant.

Det finns en tipspromenad till dig i min blogg. :-)