Sunday, 5 April 2009

Scandinavian mix dress, sz 0-3 mths (56 cl)

As I said. I made a lot of dresses made that are not blogged yet, so they will follow as soon as I get computer time. This is a mixdress from my own pattern again. I really like using the green from the pink fabric with the roses, hence I used the plaid in light green and light green buttons. And flowery seam binding at the bottom is a first, but I will definitely use it again. The popeline fabric, which is very thin was really well suited for making seam binders. This one will be out on Etsy shortly, but if you want to beat the crowd or need it in another size, just send me an email!
Som jag skrev så har jag sytt en väldans massa klänningar som inte är bloggade om ännu, men de kommer allteftersom jag får daortid. Detta är ännu en mixklänning från mitt eget mönster. Jag gillade att det ljusgröna i rostyget återkommer i det grönrutiga och i de gröna knapparna. Sedan använde jag småblommig poplintyg till skråband. Det var inte så dumt faktiskt, just detta tyg var väldigt lätt att jobba med som skråband, så det blir nog fler blommiga fållar framöver. Denna kommer ut på Etsy snart, men om du vill vara säker på att få den innan hela världen får nys om den eller behöver den i en annan storlek så skicka ett mail till mig!

7 comments:

Anna-Snoddas said...

Jättesöt! :)

Sara said...

The flowery seam binding is fabulous!

TIA said...

Så fine farger ! Knall fin !

www.syfroken.se said...

Vilken fin kombination av tyger!

Duracellmamman said...

Men så söta de här klänningarna är!! Är de tyger du använder dig av ekologiska? Fick nämligen den frågan för ett tag sedan.

Trevlig vecka!

Kramis!

LumLum said...

Klänningarna är underbara. Sååå söta. Men nu utmanar jag dig på att fixa till ett byxmönster. ;)

HobbyMegHer said...

Hei!
Så mye fint du lager!
Koselig blogg du har.
Klem, Lille-T. :0)