Wednesday, 8 April 2009

Pippi Longstocking dresses

I think most of the swedish girls at some point go through the Pippi-Longstocking-Era. My daughter came into it last summer, and haven't gotten out of it yet. Although I strongly suspect that the princess period is closing in. These are two dresses from the same fabric as I made a dress for my daughter. This fabric is not available in the stores any longer, but I have laid my hands on two old curtains, but I am closing in the end of the fabric, so if you urgently need a Pippi-dress please contact me as soon as possible. I made one in size 74, that is already sold, but the one in size 62 cl (3-6 mths) will be posted on Etsy shortly.

Jag tror att de flesta svenska småtöser någon gång går igenom Pippi-Långstrumps-perioden. Min dotter drabbades förra sommaren och har inte riktigt kommit ur den ännu, även om jag tror att prinsess-perioden är på väg. Här är två klänningar i samma tyg som jag sydde en klänning av till min dotter i höstas. Tyget finns inte att köpa i butik längre, men jag har lagt vantara på två gamla gardiner, men nu börjar jag närma mig slutet på tyget, så om du akut behöver en Pippi-klänning så hör av dig så fort som möjligt. Jag har sytt en i storlek 74 som redan är såld, den lilla i storlek 62 kommer däremot att läggas upp på Etsy inom kort.

4 comments:

Anna-Snoddas said...

Underbart fina! Blir alldeles nostalgisk! :)

Pernilla said...

jättefina klänning, ville med ha en med pippi till min dotter hon har 98 strl så din va för liten. men så hittar ja inte helelr nåt pippityg som är så fint..

ikketikketheo said...

DETTA är alla pippitygers tyg!

TIA said...

Åååååååå !!!! Det tøyet har jeg en utedress til Kaja i, minstejenta.. men det er helt tomt for likt tøy her i Norge nå :( Det er sååå flott det stoffet !