Tuesday, 14 April 2009

Matryoshka dress, sz 92

Last piece of the Matryoshka fabric! After being posted on Duracellmamman a couple of times there has been a huge interrest for the Matryoshkas, but now the last piece has been used and is on its way to a little girl. I used red fabric with white dots, and I went a little crazy and used the same fabric for the trim. By the way, there is one of these dresses in size 80 out still out on Etsy, and I do still have some of the fabric for the brown russan nesting doll dress. All my dresses are unique, sometimes I let myself make the same dress in different sizes, but usually there are small differences between ALL items!
Sista biten på tyget med babushka-dockorna. Efter Duracellmamman visade söta Tildisen med en variant av denna klänning så har det varit ett enormt intrese för denna klänning, men nu är det sista biten och denna klänning är på väg till en liten tjej. Jag använde rött tyg med vita prickar i fodret och så blev jag lite galen och använde samma tyg till fållen. Förresten, det finns en av dessa klänningar i storlek 80 kvar ute på Etsy. Jag har däremot tyg kvar till de bruna ryska dockorna klänningarna. Alla mina klänningar är unika, men ibland så kan jag tillåta mig själv att göra liknande klänningar i flera storlekar, fast ofta så är det ändå någon liten detalj som skiljer dem åt.

12 comments:

anna said...

Underbar, älskar det där tyget!!

Junebacken said...

Jättefin klänning!

Doris_Assar said...

Superproffsig, med det prickiga fodertyget och kanten längst ner! Superfin! :-)

Anna-Snoddas said...

Jättefin! Håller med föregående talare - jättesnyggt med det prickiga till! :)

Palven said...

Verkligen supersnyggt med det röda pricktyget till =)

Doris_Assar said...

Hej! Jag har en liten syrelaterad utmaning till dig i min blogg. Bara om du vill förstås :-)

Martina said...

Å vilka fina saker du gör! Vad glad jag blir över att hitta hit!

Sara said...

jättefina!!
jag älskar glada färger.

Maria said...

Superfina klänningar!

Strumpetossa said...

Vilka fina klänningar du gör! Nu fick du inspirationen att flöda! ;)

TIA said...

Knallfin ! Det tøyet passet flott til slik kjole !

Fit mum said...

Kjempefint tekstil (og selvfølgelig nydelig kjole!)! Hvor kjøper du tekstilet??