Friday, 27 March 2009

Sportspants to go with the top

I just had to show you the trousers I made for my son. Nothing fancy. E-slöjd fabric and an applique with the same numbers as the top had. Usually these college pants has very baggy fitting, but I decided to make them pretty slim instead, almost as tights. And yes. My son think they are VERY cool, and he is very much into Wii Mario Cart... He lives, eats, breathes Mario Cart...
Jag var ju bara tvungen att visa byxorna som jag gjorde åt min son. Inget särskilt egentligen. E-slöjds trikå och en applikation med samma nummer som toppen. I vanliga fall så har ju sådanahär collegebyxor ganska lös passform, men jag ville ha dem lite mer smal passform, så jag har gjort dem nästan lika smala som tights. Och ja. Min son tycker att han är jättecool (han har till och med sin coola min på sig) och han älskar sitt Wii Mario Cart. Han lever, äter och andas Mario Cart…

4 comments:

Doris_Assar said...

Det blev ju jättebra! :-) Ibland är det enkla snyggast!!

Hello said...

Snacka om fullbordat! Jättesnyggt! Tur han har en cool min som matchar de coola siffrorna! :)

anna said...

Snyggt!

Carina i Tyskland said...

Fiiiina J! Ser verkligen cool ut!

Måste nog sätta planerna i verket och köpa en (ett?) Wii till familjen! Är bara rädd att vi kommer bli helt beroende alla tre...

Kramar