Thursday, 12 February 2009

Vacuum cleaner??

Yes! I have been doing some more crocheting. Inspired by http://crochetra.blogspot.com who had made a full cookie yar I wanted to make at least a couple of cookies for my children. This time I started off with what we in Sweden refer to as "vacuum cleaner", since the Electrolux (Swedish brand) that was manufactured in the 60's looked like this. Well, the vacuum cleaner had a hose and wheels on it… Not much of a pattern really, but I realized that if I only crocheted through the backloop when turning from the ends to the long sides it got really neat. Even small things kan make you really happy!

Japp! Jag har virkat igen. Inspirerad av http://crochetra.blogspot.com som har virkat en hel kakburk så ville jag i alla fall göra några till mina barn. Denna gången så fick det bli vad som i Sverige kallas för dammsugare. De ska tydligen ha varit väldigt lika Electrolux modell som tillverkades på 60-talet, fast utan slang och hjul då… Inte mycket till mönster faktiskt, men jag insåg att om jag bara virkade genom bakre maskbågen när jag skulle vända över från kortändan till långsidan så blev det en snygg sväng. Man kan bli glad åt småsaker!

2 comments:

Carina i Tyskland said...

Åååå så fina! Fast jag hade nog inte nöjt mig med en virkad, kakmonster som jag är ;-)

kramar

anna said...

Vilka roliga!