Friday, 27 February 2009

Soccer top

My son saw this page a week ago. His sister was all over it. In a pink top, in a green top, in a turqoise top. He got jealous! "Mum, I want to be on your computer too!". Oh darling, of course you can! And to me that sounded like the perfect reason to make him that top that I had an idea for. It was intended to have a ghost on it, since we had seen a top with a ghost, but my son had other plans. "Mum, I want to have a soccer top!". So, I started browsing for pictures that I could make appliqués from. This one was the perfect one. He asked me to use green ribbings around the neck, and also asked for numbers on the back. However, I am not sure that I will put numbers on the back, not on this one anyway.Min son såg sidan här för någon vecka sedan. Hans syster fanns det massor med bilder på. I rosa top, i grön top, i turkos top. Han blev avundsjuk! "Mamma, jag vill också vara på din dator!" Såklart älskling att du får! Och för mig så var det en utmärkt anledning att sy den där tröjan vi hade pratat om et tag. Den skulle haft ett spöke på sig, men min son hade andra planer. "Mamma, jag vill ha en fotbollströja!" Jaha ja, det var bara att börja leta efter bilder som kunde passa som applikation. Detta var den perfekta. Han bad mig att använda grön mudd kring halsen, något jag själv inte hade valt. Och så ville han ha siffror på ryggen, men det undrar jag om det blir några. Den är liksom så bra som den är. Kanske på en annan...
We were at the hairdresser to cut his sisters hair and so he got red colour in his hair too. A lightning on one side and an airplane on the other side. He really think he is cool!! And I am really pleased with the result. I often have a PERFECT image in my head of how something should look like and feel like when it is finished. I sew quite a lot, but it is only a few items that really gets all things in the right place. The feeling, the technique, the look, the details. Everything. This is one of them. Honestly, I think it got even better than I have planned for!
Vi var hos frissan för att klippa hans syster häromdagen så han fick lite röd färg i håret. En blixt på ena sidan och ett flygplan på andra sidan. Han tycker själv att han är jättecool! Själv är jag jättenöjd. Jag har ofta en PERFEKT bild i huvudet på hur något ska se ut och kännas när det är klart. Jag syr ju en hel del, men det är ytterst få plagg där allt blir rätt. Känslan, tekniken, utseendet och alla detaljer. ALLT! Detta är ett av dem. Ärligt talat, jag tror att denna till och med blev bättre än jag hade tänkt mig från början.

7 comments:

Doris_Assar said...

Oj vad snygg den blev!!! Verkligen proffsig applikation!!:-)

anna said...

Jättesnyggt!!!

Carina i Tyskland said...

Supersnygg fotbollsspelare och fint med gröna mudden!

Men ännu finare är ju J! Så stor han är! När blev våra små bäbisar så stora?? Minns bilderna från djurparken när J och H går hand i hand. Våra småkillar...

Kramar

Linjam said...

Supersnygg applikation!!!

ikketikketheo said...

Där var ju dina ränder!! ;) Och en stolt pojke, klart! Tröjan blev heeelt rätt tycker jag!

Maria said...

SÅ mycket fint du syr!

Hur fungerar det när man säljer på Etsy? Alltså hur gör man?

Tack för besök hos mig, välkommen åter!

Jenny said...

Så härlig tröja! Det är underbart när ett plagg blir precis som man tänkt sig...nästan som att vinna på triss ;-)