Saturday, 21 February 2009

Red fairy Antonia, sx 4 yrs, 104

This top my daughter helped me pick out the fabrics for. She really has a wonderful eye for colours and details. BBG Fairies on the front and pink Sanetta on the back, not what I intended from the start, but I really used the last of the BBG fabric, and it is so much better when you can see the fairy. Then my daughter picked Stenzo "Estio Lindo" in pink and red Sanetta for the sleeves. The band around the arms is from Farbenmix with paisley pattern on it. I would not have used this colour on the band, but I asked my daughter to pick a band, and she chose this one, and it is really a lovely combination with the other fabrics.

Again, this one will be posted on Etsy in a couple of days. So email me if you are interrested!

Min dotter hjälpte mig att välja ut dessa tyger till denna tröjan. Hon har verkligen ett fantastiskt öga för detaljer och färgkombinationer. BBG feer på framsidan och Sanettas rosa på baksidan, inte riktig vad jag hade tänkt mig från början, men det är så mycket trevligare när man kan se själva fen. Sedan valde dottern Stenzos "Estio lindo" i rosa och den röda Sanettan till ärmarna. Det paiselymönstrade bandet runt armarna är från Farbenmix och är återigen dotterns val. Jag hade inte valt just denna färgen, men hon kom dragandes med det och när jag väl satte fast det så måste jag säga att det är en fantastisk kombination.

Återigen, denna kommer att läggas ut på Etsy om några dagar, så är du intresserad så hör av dig!

3 comments:

anna said...

Jag bara älskar dina tröjor! Duktig dotter du har :-)

Dr. Gill said...

Som mor, som datter :) Nydelig trøye og fargekombinasjon!

ia said...

Hej!
Dina färgkombinationer är helt underbara. Helt i min smak. Jag är väldigt förtjust i ditt BBG feer tyg och har försökt googla på det men hittar det inte. Kan man få ett tips?