Monday, 16 February 2009

Pink fairy Antonia, sz 4 yrs, (104-110)

It is a bit too big for her, but the clothes are so much prettier when someone is wearing them instead of on a hanger. This time I have used a lovely supersoft fabric from BBG with Hibiscus flowers, and embroidered an fairy on it. Kombined with the Stenzo "Estio Lindo" in green and Sanetta in pink with red dots. Around the sleeves there also is a ribbon from Farbenmix with little Matrioshkas on. As someone might have noticed I just loooove these russian nestin dolls.

I will post this on Etsy in a while, but please email me if you are interrested in it!
Den är lite för stor för henne, men eftersom kläder är så mycket finare när någon har dem på sig i stället för att de hänger på en galge så fick hon ta på sig den i alla fall. Denna gång så har jag använt ett jättemjukt tyg från BBG med Hibiscus-blommor och broderade feer på. Till ärmarna blev det Stenzos "Estio lindo" och det rosa Sanetta-tyget med röda prickar på. Runt ärmarna ett band från Farbenmix med små ryska dockor på. Just desa ryska dockorna brukar ju dyka upp lite då och då här på sidan, vilket naturligtvis beror på att jag har lite dille på dem...
Denna kommer att läggas ut på Etsy om ett litet tag, men maila mig om du är intresserad.

7 comments:

muhren said...

Du syr så många fina tröjor..

Jag hoppas att mina tyger kommer idag , för då ska jag oxå sy minsann, jag behöver sy lite gympa kläder till Madicken och en massa med t-shirts och linnen inför sommaren..

Kram

anna said...

Supersöt!!

EliseH said...

Aldeles nydelige trøyer!

Doris_Assar said...

Åh, verkligen tjejig och fin! Måste prova ngt i den här stilen snart :-)

kristina said...

Hej Kaja!
Om du menar allvar med din önskan om en väska så går de att köpa för 550 kronor inkl. porto. Återkom snarast i så fall!

Jenny said...

Vilka härliga bilder "in action"!

Min saxångest blev kortvarig för nu ligger redan alla delar till vårjackan utklippta :-o
Men sömnaden får vänta tills imorgon *gäsp*

❤ SessanochPrinsessan ❤ said...

Åhhh den var helt underbar denna tröja!!!
Ja allt du syr är ju bara VACERT, men denna var så ljuvligt söt ♡

Ha en strålande dag
-Sessan