Sunday, 8 February 2009

My precious!

When my parents visited last weekend they had an envelope with them that had a text written on the outside "Have a nice day!" Well. I opened it and realized that it was a lot of money in it, and my first thought was that I would FINALLY be able to buy me the Bernina Aurora 440QE that I had been longing for since I first saw it on the Sewing fair November. Not that I am dissatisfied with my Husqvarna Platinum 750, but this had so many features that would make my appliqués so much more fun. It took about 2 days and then I had collected my mashine (I honestly think my parents had a bet about how long time it would take before I got the mashine). And it has been ever so good as I imagined. Lovely. That is why I don't have time for blogging right now. I have had so many nice nights ('cause I don't do my sewing during the days, but in the nights) But I do have 6 pieces of clothes that I have finished off, and 8 more that are almost finished, so I think I will need a blog marathon sometime in the next week. If I can part from my precious so long...

När mina föräldrar hälsade på förra helgen så hade de med sig ett kuvert som det stod "Ha en bra dag!" på. När jag öppnade det så insåg jag att det var mycket pengar i kuvertet och min första tanke var att jag ÄNTLIGEN skulle ha råd att köpa den där Bernina Aurora 440QE som jag har längtat efter sedan i November när jag såg den på symässan. Inte för att jag är missnöjd med min Husqvarna Platinum 750, men den här nya maskinen hade så många finesser som skulle kunna göra mina applikationer så mycket roligare. Det tog ungefär två dagar innan jag hade kommit iväg och köpa maskinen (jag tror faktiskt att mina föräldrar hade slagit vad om hur lång tid det skulle ta innan jag hade köpt den). Och maskinen är precis så underbar som jag hade tänkt mig. Jag har haft så många bra nätter (för det är inte på dagarna som jag syr, utan på nätterna). Det är en av anledningarna till att jag att jag inte har tid att blogga just nu. Det ligger 6 färdiga plagg som behövs bloggas om och 8 som snart är klara, så just nu lutar det åt ett bloggmaraton någon gång nästa vecka. Ja, åtminstone om jag kan skilja mig från min nya älskling så länge.

Och förresten, om det är någon som behöver uppgradera sig till en riktigt bra maskin, en riktig trotjänare med stark motor och många finesser och numera även en hel del extra tillbehör så finns mailadressen till höger där uppe!

4 comments:

mustafa said...

ojoj, grattis.

ikketikketheo said...

no time for blogging.....I fully understand ;)....actually no time for reading.....hihi
I wish you a wonderful time with your lady!!

Botilda said...

Grattis! Man får gör ablogguppehåll, speciellt av sådana anledningar ;-)

Sara said...

Oh how exciting! I have one exactly like it, and I really love it!