Thursday, 19 February 2009

A hole in my favourite top!

My DH bought me a baby pink Tommy Hilfiger top a while ago. It is so soft and it has great fit, so it has been one of my favourite tops this winter. With a scarf or a lace top beneath or a slipover it is possible to transform it for every occasion. Well. A while ago I noticed that it had a hole in it at the left elbow. Really, it was quite a big hole and i REFUSE to wear things that aren't clean and neat. But, I can't throw away my favourite top can I??

Then I started thinking. I make tops for my children with sleeves in contrasting colours, and I just loooove the Stenzo "Butterfly dreams" fabrics, since it is so soft. Hmmmm. Why can't I do the same for me?? So I ripped the seams and then I got myself a perfect pattern for the sleeves. Now all I had to do is attatch the new sleeves to the top and hem them. Piece of cake! And you know what?? I think I like the top even more this way!
Min man köpte en babyrosa Tommy Hilfiger top till mig för ett tag sedan. Den är så mjuk och sitter så bra, så den har raskt blivit en av mina favoritplagg den här vintern. Med en scarf, en spetstopp under, eller med en slipover så går det att förvandla den så att den passar till nästan alla tillfällen. Men, för ett tag sedan så upptäckte jag att det var ett hål på vänster armbåge. Faktiskt, jag vägrar att gå omkring med kläder som inte är hela och rena, men jag kan ju inte slänga min älsklingströja?? Eller??


Sedan började jag fundera. jag gör ju tröjor till barnen med ärmar i kontrasterande färg och jag bara äääääälskar Stenzos "Butterfly dreams" för det är så mjukt. Hmmm. Varför kan jag inte göra samma sak åt mig?? Så, jag sprättade upp sömmarna och fick ett perfekt mönster för ärmar. Sedan var det bara att sy fast ärmarna och fålla. Lätt som en plätt! Och vet ni vad?? Jag tror att jag gillar tröjan ÄNNU bättre med blommiga ärmar!!

12 comments:

Sandra said...

Igår fick jag äntligen gått förbi butik Unik och kollat in dina verk. Vilka härliga och personliga tags du hade på varje plagg, gav liksom dem en historia.
Fanns flera fina, men Elefantklänningen som gjordes efter Borås Djurpark var en av favoriterna.
Kul att se något IRL som man annars bara ser på internet

Nina said...

Ja, tröjan blir riktigt fin!
Och kul att du gjort något till dig själv, det blir ju annars så att man syr en massa till barnen å så glömmer man sig själv :-)

Kram Nina

Botilda said...

Tror bestämt att du får laga flera tröjor ;-)

Carina i Tyskland said...

Blev verkligen jättefin!!

Kul att se dig på bild. Det är ju inte så ofta!

Kramar

GOBLIgobli said...

Den blev ju bara sååå söt!! Tror jag kommer apa efter och försöka få tummen ur till att göra något till mig själv också.

Helena said...

Jättefint med de blommiga ärmarna! Kul med en egen unik Tommy Hilfigertröja! :-)

ikketikketheo said...

Vad bra att du kunde rädda din älsklings-tröja! Kul att se dig ;)

Doris_Assar said...

Vad bra det blev och vad roligt att få ett ansikte på dig! :-)

OttoPippi said...

Skitsnyggt helt enkelt!!!

Dr. Gill said...

Kjempesmart! Flott resultat. Veldig hyggelig å se deg :)

Thea said...

Men hur listig var inte du då!! Så smart! Hemma hos mig hade tröjan bara legat ihopskrynklad i en knorvig hög. Men det kanske bli andra grejer av efter detta.

Jättefina grejer du sytt till lilltjejen också. Och kul att se hur nu ser ut på riktigt! :-)

Hello said...

Utan att veta hur snygg den var innan är det ju ändå lätt att se att den är superfin nu!