Saturday, 28 February 2009

Blue deer Antonia, sz 104 (4yrs)

Farbenmix very often has a deer as a detail on their things. And the ribbon I have used for this Antonia also has deers on it (as well as hedgehogs). So I really wanted to make an appliqué with a deer, but this is the first time I thought it really suited the top.
Farbenmix har väldigt ofta rådjur som detaljer på sina saker. På bandet jag har sytt på denna Antonia-tröjan är det också rådjur (och igelkottar). Så jag har länge velat göra en applikation med ett rådjur, men detta var första gången som jag tyckte att det passade.

5 comments:

med nål och tråd said...

Var det du som frågade mig om mönstret på en bebiskofta för länge sen? (SOm var ribstickad på tvären. Jag håller på o flyttstädar och hittade det mönstret. Om du fortfarande vill ha det så kan du maila mig mednalochtrad@gmail.com

/elin

med nål och tråd said...

eller bara lämna en kommentar på bloggen ... jag såg nu att du hade din mailadress på bloggen.

~~*Pennyshouse*~~ said...

Hej hej!

GRATTIS !!!du vann 1a pris inne hos mig...en stor vit semla.

Mejla mig din adress så kommer det ett paket inom kort.

sandin_4@hotmail.com

Kramiz Nilla

Maria said...

Hej!
Passar så fint med en "bambi" på tröjan.
Försökte förresten hitta dig på Etsy, sökte under säljare från Sverige men fann dig ej...men oj, nu ser jag en länk på sidan. Ska kolla...

Katja said...

Riktigt fint designade kläder och snygg blogg :)