Tuesday, 10 February 2009

Be my Valentine?

I got a request a while ago from Duracellmamman. She wanted someting for her daughter for Valentines day. At first we discussed the turquoise fabric that I have used in the Blue Bird Antonia, but since I only ordered half a meter last time the fabric was a bit too scarce, so we decided to go with red instead. And, as Valentine's day is rapidly approaching I decided to use some fabric to make a couple of hearts. And, since the girl who will wear the dress is a real princess, I decided to go with silver thread around the appliqués.

I got a HUGE package from Germany the other day, so now I am fully stashed on the turqoise fabric again, and some other, so perhaps there will be more dresses for them.
Jag fick en förfrågan frånDuracellmamman för ett tag sedan. Hon ville ha något till sin dotter till Alla hjärtans dag. Först pratade vi om det turkos tyget som jag använde i Blue Bird Antonia, men jag hade snålat lite med beställningen förra gången, så tyget räckte inte. Så, det fick bli rött i stället. Och, eftersom det är Alla Hjärtans dag på lördag så bestämde jag mig för att göra några applikationer i form av hjärtan på klänningen. I vanliga fall så brukar jag undvika glittriga saker, men eftersom tösen som ska använda klänningen är en riktig liten prinsessa så fick det bli silvertråd runt applikationen.
Jag fick förresten ett GIGANTISKT paket från Tyskland igår, så nu är lagret av turkost tyg, samt en hel del andra färger välfyllt!

3 comments:

anna said...

Fin tröja och grattis till paket från Tyskland :-)!

Dr. Gill said...

Så nydelig!! Perfekt til Valentine! Hvor har du fått tak i stoffet? Er det jersey?

ikketikketheo said...

Rött passar ju även bättre till hjärtans dag än turkost ;) Jag vill ocksa ha ett stort paket fran tyskland......hihi ;)