Saturday, 14 February 2009

Antonia "Turquoise butterfly"

Yes! I am making Antonias again. Farbenmix pattern, but I am developing it into my own style for each piece I make. This top my daughter has chosen the fabric for herself. I used turqoise ribbing around the neck, turquoise Sanetta with small dots for the sleeves. Stenzo's lovely "Butterfly Dreams" for the body and satin elastic seam binding around the wrists.

BTW. This one we are keeping, but there will be a lot of Antonias coming up for sale in the next week!
Ja. Då är det dags att sy Antonia-tröjor igen. Farbenmix underbara mönster, men jag börjar utveckla det mer och mer mot min egen stil. Denna topp har dottern själv valt tyget till. De blev turkos mudd kring halsen, turkos Sanetta med små vita prickar på ärmarna. Stenzo's underbara "Butterfly Dreams" till kroppen och så elastiska satängband kring handlederna.
Förresten. Just denna kommer vi att behålla, men det kommer att komma flera Antonia-tröjor som kommer att vara till salu under den närmaste veckan.

5 comments:

LumLum said...

Kanonsnyggt!

Hello said...

*svimmar*

Åh, den är sååååå fin! Tyvärr gillar inte mina flickor blommor :( I alla fall inte på kläder.

Sara said...

I love the turquoise with the butterfly print!

anna said...

Jättefin!!

Thea said...

Galet snygga tröjor. Jag älskar färg. Måste nog låta mig inspireras nu till våren! Jag har ju bara kört randigt förut.