Friday, 23 January 2009

Red'n'Rose Antonia, sz 104 (3-4yrs)

This is the last of the Antonias in this race. Red, white and two shades of pink. All fabrics are the Sanetta jersey from Micha's. It has straight sleeves that ends with a satin stretch band. The size is 98/104 and they have a slim to regular fit. This one will be up for sale.

Detta är den sista av Antonia-tröjorna i denna omgången. Rött, vitt och två nyanser av rosa. Alla tygerna är Sanetta jersey från Micha's. Den har raka ärmar som avslutas med ett satängstretchband. Storleken är 98/104 och på samtliga Antonias så är det smal till normal passform. Denna kommer att vara till salu!
Closeup of one of the little gift that followed my latest order from Farbenmix. Really cute!
En närbild på en liten present som följde med senaste ordern från Farbenmix. Jättesöt!

And these Farbenmix ribbons. This one with little gnomes, squirrels, acorns, toadstools and bats.
Och dessa underbara band från Farbenmix. Denna med små tomtar, ekorrar, ekollon, flugsvampar och fladdermöss.

9 comments:

OttoPippi said...

Som sagt - de är löjligt snygga de här tröjorna! Nu skall jag börja komponera ihop klänningar till en marknad och tänkte inspireras av dina härliga tygkombinationer :-)

LumLum said...

Kanonsöt, och inspirerande. Satt och skissade på en jumper i stil med dessa, men inte riktigt. Får se om jag hittar några tyger som kan tänkas passa.

Dr. Gill said...

Takk for hyggelig hilsen. De er bare så nydelige disse trøyene du lager! Så flotte fargekombinasjoner. Til stor inspirasjon!!

Kånkarong said...

Ja, det blev några stycken! Blir sugen på band när jag ser dom. :)

Mian said...

De är verkligen jättefina! Himla synd att jag inte har en tjej i rätt ålder för såna plagg för man blir så glad av alla färger.

ikketikketheo said...

Det var manga olika fina Antonias ja....
Kör ocksa mycket med Sanetta tyg :)

Retro Elephant said...

Marimekko tyget är tänkt som inredningstyg, alltså ett lite stadigare bomullstyg. Tror tyvärr inte att man kan sy kläder av det. Fint som bara den!

//Lina

muhren said...

mina favvo tyger och färger..så klart!

Satt igår och gjorde en beställning hos Michas..många underbara tyger..tyvärr har jag inte riktigt råd med allt jag vill så så jag måste börja sålla..Men dom ligger kvar där så jag har kolla på dom! ;)

Kram linda

Stratus said...

Vilka fantastiska tröjor!