Tuesday, 20 January 2009

Pink and blue flowers, sz 104 (3yrs)

It has been really cold lately so I have headed for the thicker fabrics in my stash. The pink one I bought off the eBay from a lovely lady in Delaware. I have had it in my stash for at least a year. It had a soft flossed inside so it really didn't go with the fabrics I thought it would go with, so it has just been lying around taking up space. The brown one is "La finura" from Hilco that I just loved, but when I got it home I couldn't figure out what to do with it, an entire top with just that fabric would be toooooooo much.

Well, as it happened I was putting thick fabrics in one pile and thin fabrics in the other pile and then I realized that both these fabric had baby blue and pink in them, in the same shades. I have bought a lot of clothes from Boden for my daughter lately and they often combine one fabric on the body and one on the sleeves. This made my work really simple. I really liked how this turned out. Pretty, but not too sweet!

Det har varit så himla kallt nu ett tag så jag började gräva i lådorna efter tjockare tyger. Det rosa köpte jag på eBay för säkert ett år sedan av en underbar kvinna från Delaware i USA. Jag har inte vetat vad jag ska göra med det, för det har en mjukt luddig insida och passade inte till något av mina andra tyger, så det har bara tagit upp plats i skåpen. Det bruna är "La finura" från Hilco som jag bara älskade, men när jag väl fick hem det så visste jag inte vad jag skulle göra med det. Men, så mycket visste jag att en hel tröja skulle bli VÄL mycket...


I alla fall. Jag la alla tjockare tyger i en hög och tunnare tyger i en annan och då insåg jag att dessa båda tyger hade blommor i samma ljusblå och ljusrosa nyans. Perfekt! Jag har köpt en hel del kläder från
Boden ill min dotter på sistone och de kombinerar ofta två mönstrade tyger i samma tröja. En på själva kroppen och en på ärmarna. Det gjorde ju mitt jobb lätt. Jag gillade verkligen hur den blev. Söt, men inte sötsliskig...

2 comments:

Duracellmamman said...

Riktigt snygg!! Skule kunna tänka mig en klänning i det tyget som förgående klädinlägg hade, den turkos med vita prickar!! Så sööööööt!!

Tänk en klänning i det tyget med puffärm, rundad så där skrynklig hals och klockad nertill...*drömmer*

Tack för alla fina kommentarer de senaste dagarna!!

Kramis!

Duracellmamman said...

Har huvudvärken gått över förresten??!