Sunday, 11 January 2009

Boo boo bags


I have been wanting to make these little bags for my children forever. Now I found som lovely flannel fabric with little ghosts on it. It was extra soft and fluffy, and the children loved it. So I made one bag for each child that we filled with buck wheat and two bags for their friends filled with round rice. The children helped to cut and to sew. Well, I steered and my son stepped on the "gas pedal".

I have seen that some people call these "boo-boo-bags" as you can either keep them in the fridge to have something cold to put on a bump or a bruse. Or you can heat them in a micro wave oven to keep your bed warm or put in a pocket to keep your hans warm.

Jag har velat göra dessa små påsar till mina barn hur länge som helst. Nu hittade jag lite härlig flanelltyg med spöken på häromdagen. Det var extra mjukt och fluffigt och mina barn älskade det. Så, jag gjorde en påse åt vardera barnet och fyllde med bovete och så blev det två till deras vänner som jag fyllde med grötris. Barnen hjälpte till att klippa och sy. Ja, det vill säga, jag styrde maskinen och min son trampade på gaspedalen...

Jag har sett att de kallas för "bul-påsar" eftersom man antingen kan ha dem i frysen för att ha något kallt att sätta på en bula eller när man har slagit sig. Eller, så går de att värma i micron för att värma upp sängen eller att stoppa i fickan för att hålla händerna varma.

1 comment:

LumLum said...

Vilket mysigt tyg. :)