Tuesday, 13 January 2009

Antonia Butterfly

If yesterdays post was something that my daughter wished for, then this is what I wished for. Lovely Stenzo Oilily fabric with butterflies, dotted sanetta fabric in two colours in the sleeves and lovely "Little red riding hood" ribbon. If I only had more of the Stenzo fabric I would have made one for myself. But, somehow, no matter how hard I search for it, I only find the woven fabric... To bad.

Om gårdagens inlägg var något som min dotter önskade sig så är detta vad jag önskade mig. Underbart Stenzo Oilily-tyg med fjärilar, prickig Sanetta i två färger på ärmarna och ett jättefint band med "Rödluvan och vargen" på. Om jag kunde hitta mer av Stenzo-tyget så skulle jag sy upp en till mig själv. Tyvärr så hittar jag bara det vävda tyget i samma mönster, så jag får väl drömma ett tag till.




21 comments:

fnurr said...

så himla fina. jag vill ha dom båda till mig själv. fast lite större kanske....

LumLum said...

Åh, wow! Så snygg!

Maria said...

Härlig tröja

Carina i Tyskland said...

ÅÅÅÅ så fin! En dröm för varje tjej eller?

Kram

IRMa said...

Snyggt! Min sexåring här hemma hade gått i taket över att få en sådan tröja!

Mian said...

Jättefin! Ja båda två, för den delen. Synd att min tjej börjar bli för stor för såna tröjor :(

OttoPippi said...

Så otroligt fina tröjor du gjort på sistone!! Wow!!! Vilken känsla för färg- och tygkombination!

*mycket impad*

Anna-Snoddas said...

Underbara båda två! :)

Duracellmamman said...

Du är verkligen SUPER DUKTIG!!!
Får börja beställa klänningar av dig till Tildis!!

Kramis

Anonymous said...

Ooooo.....!!!
Jag tror att vi har samma önskningar, du och jag. Åtminstone så har du just nu väckt den önskan hos mig...! =)
/June på www.junebacken.se

DORIS DAISY said...

Ojojoj, om jag bara hade en sådan. Eller två. Ursnyggt!

kristina said...

Vilka läckra färger och mönster!

Shamu said...

Helt enkelt fantastisk!!!
Jeg er frelst!

Lisa @celebrate CREATIVITY said...

This is such adorable fabric. So cute and the sleeves are a cute touch too. This is a really beautiful project and any girl would love to wear this.

Duracellmamman said...

Kuuuuuuul!! Ut o dansa var ju hur länge som helst som man var!! Men snart är det dags för min o mats egen helg igen, så då får vi passa på!!

Om inte då, så när den kommande mammabloggar galakvällen går av stapeln i sommar!! ;-D

Önskar dig/er en underbar fredag!!

Kramis

Duracellmamman said...

Jag som i min vilda fantasi att du skule på dans ju ;-D

muhren said...

vad roligt att någon mer har fastnat för något annat än elefanter och landskapstyget(jag gillar dom oxå väldigt mycket)..men det som finns på tyska bloggar känns roligt och nytt!

Jag har stora planer på att göra en stor beställning hos Michas framöver..

Kram Linda

Nina said...

Jaa, denna modellen var ju helt klart inspirerande! Jag själv är faktiskt lite trött på att se samma på nästan alla bloggar... (fast så kanske man inte får säga...)
Men detta var fräscht och nytt, och underbara färger, kan inte bli bättre!

//Nina

Sara said...

I love your Antonia! I have that butterfly fabric in woven. I had no idea that it came in knit. It's so beautiful.

pepperkverna said...

Så vakker den var! Hege

Äppel Päppel said...

Helt underbar!