Monday, 29 December 2008

Happy Birthday to ME!!

By now I think that everyone knows that I had a lousy autumn. Working to much as well as getting a whooping cough can break anyone down. Really. But. In the beginning of December it suddenly turned. At first one good thing happened. And then another. And then lots and lots of good things happened to me. It is as if life tried to compensate me for the crappy autumn...

And, as it is my birthday today, I will share some of the good things that have happened to me. First picture shows my birthday present from my parents. It is a round box to keep my knittings in from Butiken Förr.
Vid det här laget så tror jag att alla vet att jag hade en usel höst. Att jobba för mycket samtidigt som man får kikhosta kan få vem som helst ner på knäna. Verkligen. Men, i början av december så vände det plötsligen. Först hände en bra sak och sedan hände en annan bra sak. Och så kom många bra saker. Det är som om livet försökte kompensera mig för att det varit elakt mot mig.

Och, eftersom det är min födelsedag idag så tänkte jag dela med mig av några av alla de bra saker som har hänt mig. Först ut är min födelsedagspresent från mina föräldrar. En rund ask som jag tänkte att ha min stickning i från Butiken Förr.

There has been lots and lots of give-aways on the crafting blogs this autumn. But, I haven't won anything at all. That is until December. First I won this hat from Mothy.se. Then I won a goody bag from Strikkelise that still is on its way. And last I won a fabric from Syfröken (see below). Also I have 6-7 meters of lovely fabric that I got as a payment for a piece of Thomas the Tank engine fabric, that admittedly is rare and the piece wasn't very small, but certainly not 6-7 meters. Thank you Naimez!

Alla som har hängt på nätet har sett att det har varit hur mycket tävlingar och utlottningar som helst denna höst. Men, jag har inte vunnit någo alls. Förrän i december. Först vann jag en mössa i Marimekkotyg från Mothy.se. Sedan en liten gottepåse från Strikkelise som fortfarande är på väg. Och slutligen ett tyg från Syfröken (se nedan). Och så fick jag 6-7 meter underbart tyg som jag fick som betalning för en bit Thomas Tåget-tyg. Visserligen ett sällsynt och dyrt tyg, och en ganska stor andel av mitt tyg, men definitivt inte 6-7 meer. Tack Namiez!

And to top things off I have been given not any less than THREE awards. First from Crochetra, then from Florin and now today from Theresa. All from three crafters that I think very highly of and I am really honoured to be awarded by them.

Och som grädde på moset så har jag fått inte mindre än tre awards. Först från Crochetra, sedan från Florin och idag från Theresa. Tre pysslare som jag tycker är otroligt duktiga och jag känner mig oerhört hedrad att få utmärkelser av dem.



And. Just to make sure that good Karma keeps coming my way, I will give the awards to all the crafters that inspires me. And, I will too have some kind of give-away this spring. So keep your eyes open!!

Och. För att vara säker på att god Karma fortsätter att vara här, så vill jag ge utmärkelserna till alla pysslare som inspirerar mig. Och jag tänker också ha någon form av utlottning här under våren så håll ögonen öppna!

7 comments:

Anonymous said...

Oj, grattis i efterskott! Jag hoppas att karman håller i sig även in på det nya året.
Passar på att önska Gott Nytt År!!
/June på www.junebacken.se

mustafa said...

grattis, grattis, ett händelserikt år får man säga. önskar dig ett bra 2009!

ikketikketheo said...

Nu kommer jag försent...men GRATTIS ända!!! Och Gott Nytt Ar till dig med ;)
Gillar förvaringsboxen du fick!

Lisa @celebrate CREATIVITY said...

Belated birthday greetings and Happy New Year!

minmina said...

Åh, grattis på födelsedagen! Sen tänker jag att du måste ha en fantastisk tur som vinner! Jag deltar väl sällan i några tävlingar numera, men det är faktiskt så att de enda gånger jag har vunnit något i hela mitt liv är "vinst varje gång-lotter" och en gång när jag tog 25 lotter för att jag bestämt mig för att vinna. Vann ett tröstpris, tror det var en klubba.. :-) Så stort grattis och gott nytt år!

Donna S. said...

Hope you had a happy birthday. I just found your blog & I really enjoy it.
Donna S.
Indiana, USA

Gryda said...

Gratulerer på etterskudd! Håper en tøff høst nå legger grunnlaget for en fin vår! Kikhoste kan vel ikke være noe gøy.