Wednesday, 24 December 2008

Advent calendar - part 9

Well. Here it is. My masterpiece. The advent calendar of our house. The idea is that the Santa Claus is taking one step every day up until the 24:th of december, and then he will be at our door to deliver gifts. The children loves it! They have literally been fighting over who gets to move the Santa each day. It is even more interresting than getting the chocolate from the chocolate calendar that we accidently won. I remember this from when I was young and me and my sister was fighting over who could move the Santa on the calendar my grandmother made for us.

Although. I have to admit. The small Santa has been out on small trips around the house. Especially with the help of my daughter

Merry Christmas everyone! Here in Sweden Christmas Eve is our big day for celebrating, so I will take a blog pause a couple of days now!

Ja. Här är den då. Mitt mästerverk. Adventskalendern med vårt hus. Tanken är att tomten sk ta ett steg varje dag frm till den 24:e december och då kommer han att vara framme vid dörren för att lämna av lite klappar. Barnen älskar den. De har bokstavligen slagits om att få flytta den lilla tomten varje dag. Den är faktiskt till och med mer populär än chokladkalendern som vi råkade vinna. Jag kommer ihåg från när jag var liten att jag och min syster också slogs om vem som skulle få flytta tomten på kalendern som min farmor hade gjort åt oss.

Men. jag får ju medge att den lilla tomten har fått vara på en del utflykter runtom i huset. Särskilt med hjälp av vår dotter.

God jul allihop! Nu blir det nog bloggpaus i några dagar!

9 comments:

Y said...

jättefin och kul idé!!

god jul!!

fante said...

Jag är helt mållös :-o :-D

God jul :-)

Maria said...

Vilken underbar kalender! God Jul!

Carina i Tyskland said...

Fantastiskt fin kalender du gjort!!! DU är otrolig!
God Jul-kramar
Carina

birka said...

Fantastisk idé och så fin!!!!

Caroline said...

Trevlig julkalender du har gjort!

Säg till om du behöver göra en kjol, en kort ;)

Anonymous said...

Aahh, det var såå det var alltså! Jag som trodde att jag hade en liten aning men precis som vanligt så fattade jag ju ingenting!! ;)
Idén är ju helt underbar och jag förstår att barnen slogs om att få flytta tomten. Tänk, i denna datorers och teknikens tid, så är iaf det bästa att få flytta en liten tomte av tyg en cm varje dag.. Underbart!!

ASEREHT said...

Hej! Jag vill överlämna en award till dig. Kika in i min blogg för detaljer. :-) God fortsättning!
http://stickig.blogspot.com

Hello said...

Åh, den blev ju jättefin!!!!