Friday, 19 December 2008

Advent calendar - part 7

Aha! So that's where the path is leading. To the house!! It is our house. I tried to get is as true as possible, but there are things missing. All the bushes around the house for one thing. And the patio. A lot of work here too?? You bet! I think this advent calendar in total has taken about 40 hours by the sewing machine or the cutting table. But, then I would have to add time for research and sketching.

Jaha! Det var dit som gången ledde. Till huset! Det är vårt hus. Jag har försökt att få det så verkligt som möjligt, men det är några saker som saknas. Alla buskar runt huset och uteplatsen. Om det var mycket jobb här också?? Självklart! Jag tror att adventskalendern har tagi ungefär 40 timmar vid symaskin och klippbord att färdigställa. Men, då borde jag förstås lägga till lite tid för research och ritande innan.

5 comments:

ikketikketheo said...

Det är en sa fin adventkalender du har gjort!! Och 40 timmar känns lite, jag skulle nog behövt 140 ;)
God Jul till dig och familjen!!

Hello said...

Jag känner mig sorgligt ouppdaterad, men nu är jag här igen!


Vad fin den är!! Trädet är fantastiskt!

Maria said...

Wow vilken kalender!

Linjam said...

Jag är fortfarande stum...! Du har öga för form och kan verkligen fånga djupet i bilden liksom.

Alla rätta tygerna har du också! Är det sånt du samlat på dig genom åren som plockats fram nu, eller har du letat runt och handlat för kalendern?

Ser fram emot fortsättningen! :o)

florin said...

Du är ju helt galen :-) Jag skulle aldrig ha tålamod till detta.... Så fint!!!!!

Du har fått en award på min blogg :-)