Friday, 28 November 2008

Wrist warmers for DH



We are rebuilding our house and my DH has been out with a hammer and saw and building up walls and roof before the winter came. Since it has been about zero degrees celsius (30 degrees Farenheit) he was really cold when he came in after finishing of todays work. So, I thought that I would improve his life a bit and knit him a pair of wrist warmers in Marks&Kattens Superwash Wool. It is a regular 1x1 rib and I have decresed a couple of stitches by the thumb.Next time I will try the 2x1 rib instead. I did it with magic loop and I think I got the hang of it now, because it worked out really fine. They are warm an cosy, but my DH claims that it he wears them with a pair of working glowes they tend to itch somewhat. But, I had to run down to our basement where my DH keeps his working clothes to borrow them so I could take a picture. I never got around to doing that when they were ready, because he immediately started using them...
BTW. These aren't my DH:s hands. These are mine. And my son has taken the photo

Vi bygger till på huset och min man har stått ute och snickrat som en galning varje kväll och helg för att få på taket och få upp väggar innan vintern kom. Han kom ofta in helt stelfrusen och jag tyckte att jag kunde göra LITE för att förbättra för honom. Så, jag stickade ett par handledsvärmare i Marks&Kattens Superwash Ull. Det är vanlig 1x1 resårstickning och så har jag minskat lite vid tummen. Nästa gång så ska jag nog testa att göra 2x1-resår i stället. Jag gjorde dem på magic loop och nu börjar jag få upp snitsen på det, så det gick riktigt bra. De blev varma och sköna, men ska tydligen klia lite om man har dem under ett par arbetshandskar, men går bra utan. Jag fick faktiskt springa ner i källaren där han har sina arbetskläder för att knycka åt mig dem så att jag fick fota dem. Jag hann nämligen inte göra det när jag var klar, för de försvann ut genom dörren...
Och förresten. Det är inte min mans händer på fotot. Det är mina. Och det är min son som har tagit kortet.

1 comment:

Mian said...

Var hittar man mönster till handledsvärmare? Jag har så svårt för vanliga vantar eftersom det blir för varmt om fingrarna så det borde ju passa mig perfekt.