Friday, 7 November 2008

Tickly mittens

I made a couple of mittens last year. And as it turns out, my daugher loves them! They are not as bulky as those purchased goretex ones. But. She lost one mitten of they grey (I actually found it outside our pree-school in the spring when the snow melted), and the green ones are not in great shape either. So. I decided to make a new pair.

I crocheted these for her. It's all single crochets, and only in the back loop. This makes them a bit elastic. I used the Peer Gynt yarn again and a 3,0 mm needle, and they turned out a bit hard. Perhaps I should have gone with the 3,5 as recommended, but I wanted the mittens to be a bit air tight, since it is very windy here in Gothenburg.

As an edge I used the Schachemayr Happy yarn in colour 749. Only one rows with single croche, chain 2, single crochet. And chain 3 on the next row. When I bought the yarn I tickled here with it, so she thinks these are her tickly mittens and in pree school she started tickling all the children and teachers with her mittens.

Jag gjorde ju några vantar förra året. Det har visat sig att min dotter faktiskt föredrar dessa framför de köpta goretexvantarna. Jag gissar att de köpta är lite för klumpiga. Men, hon tappade en av vantarna förra året (som jag hittade utanför dagis när snön smälte) och de gröna börjar se rätt sjaskiga ut, så det var dags för ett par nya.

Jag virkade dessa åt henne. Det är bara fasta maskor i bakre maskbågen, så de blir lite elastiska. Jag använde Peer Gynt med 3,0 som virknål och jag kanske borde ha gått på 3,5 för de blev aningens hårda. Men jag ville att de skulle vara lite vindtäta eftersom det alltid blåser här på västkusten. De kanske mjuknar med tiden.

Till kanten använde jag Schachemayr Happy i färg 749. Enklast möjliga. Bara en fast maska och två luftmaskor på första varvet och fast maska och tre luftmaskor på nästa varv. När jag hade köpt garnet så använde jag det för att kittla henne, så hon tycker att dessa är hennes kittliga vantar och sprang omkring på dagis och kittlade alla som kom i närheten.

3 comments:

LumLum said...

De ser jättegosiga ut. :)

Linda said...

Vilka jättefina vantar!
Jag skulle vilja lära mig att virka, det blir så fint. Men det får bli en annan gång :-)

Anonymous said...

Jättefina vantar, härliga med den rosa kanten!
/June på www.junebacken.se