Friday, 28 November 2008

Patapum Cover heading for Japan

It is soooo cool to be on the internet. Suddenly you are mailing or chatting with people on the other side of the world. This is what happened a couple of days ago. I got a mail from a very nice woman in Japan that asked me to make her a cover for her Patapum Baby Carrier. I haven't made that many lately, so I wanted to take the opportunity to show it off here on the blogg.

It was so cool. When I had my daily "cuddle" with my fabrics I came across this fabric. And, since the pattern is pretty large I was thinking of what to make of it. Then I realized, a cover would be lovely!! A couple of hours later I got a mail from Japan that asked for that very fabric... How strange is that?? Well. Since there were a lot of trees in different colours on the fabric I decided to go with the beige with red colours. My thought was that Japan is famous for its cherry blossoms, so that would sure fit someone in Japan.

Det är så himla coolt att vara på nätet. Helt plötsligt så mailar man eller chattar med människor på andra sidan världen. Det är vad som hände för ett par dagar sedan. Jag fick ett mail från en väldigt trevlig tjej i Japan som ville att jag skulle göra ett överdrag till hennes Patapum bärsele. Jag har inte gjort särskilt många sådana på sistone, så jag tyckte at det var kul att få visa upp en i bloggen.

Det var lite extra kul just denna gången. När jag hade min vanliga "mys-och-klapp-och-kram-stund" med mina tyger så hittade jag detta tyg. Jag stod och funderade på vad man kunde använda det till, mönstret är ju rätt så stort... Så kom jag på det. Ett överdrag till en sele skulle bli jättesnygg. Några timmar senare så får jag ett mail från Japan med en beställning på precis det tyget. Hur konstigt är inte det då?? Eftersom tyget har träd i flera olika färger så fick jag välja ett av dem. Eftersom japan är känt för sina körsbärsblommor så tyckte jag att detta beige med röda blommor på kunde passa.

2 comments:

Nina said...

Den ser jättefin ut, och vad kul att veta att dina fina saker blir spridna i världen :-)

Susanna said...

Åh vid fin selen blir med det överdraget!!! Riktigt snyggt tyg!