Sunday, 9 November 2008

Nimbus mittens

I really got into this with making mittens. This one is from the Nimbus yarn from Atelier Zitron. It is an 100% organic merino wool and SOOOO soft. Absolutely itching free! I had to use the 5,0 mm crochet needle, so I had to change my pattern. It is alright, but not perfect. It got a bit wide over the wrists, on the other hand I usually fold this part over the hand, since it is easier to put on the mittens that way.

Since I am doing this more or less without any pattern I make both mittens at the same time and do a couple of rows on each mitten. Not a bad idea really, this way I will not end up with only one mitten. I am thinking of buying this in other colours to make for my son, that has shown an interrest in these mittens as well. Now I am really getting the hang of these mittens, and with the 5,0 needle it is possible to finish off a pair in childrens size in one evening. A loooong evening, but never the less...

Jag har verkligen gått igång på detta med vantarna. Detta är Nimbus-garnet från Atelier Zitron. Det är ett 100% ekologisk merinoull och jättemjukt så det lär inte bli tal om att det kliar i alla fall. Jag använde 5,0mm virknål och fick ändra lite på mitt mönster. Det blev hyfsat, men inte perfekt. De blev till exempel lite vida över handlederna, men å andra sidan så brukar jag oftast vika mudden över kanten på vanten för att det är lättare att ta på dem på det sättet.

Eftersom jag tillverkar dessa mer eller mindre utan mönster, så virkar jag båda vantarna samtidigt, ett par varv i taget på varje vante. Jag funderar på att köpa detta garn i fler färger till min son, som också har blivit lite sugen på ett par. Nu när jag börjar få upp tempot på dehär vantarna och använder stor virknål så är det faktiskt möjligt att virka klart ett par i barnstorlek på en kväll. Låt vara en lååååång kväll, men ändå...

1 comment:

LumLum said...

Dom ser jättemysiga ut. själv funderar jag på att ge mig på och virka ett par tofflor.