Tuesday, 18 November 2008

Lovely yarn....

I went down to my LYS today. Just to have a quick peek. I am knitting wrist warmers for my DH and I really wanted to do something for myself too... So. I looked at the new arrivals, ie, Debbie Bliss Baby Cashmerino. A lovely soft yarn and wonderful colours. I decided to go with the dark red yarn, despite that it totally colour crashes with my scarfs. On the other hand I might have to make me a new scarf as well... For a later project.

When we were in the store my daughter immediately went for the KIDO Multi, a pink mohair yarn with silver sparkles. She petted it for a while, and then she just put it into my paper bag... My son on the other hand insisted on me making him a scarf in red and green. But, the colour he chosed... WHOA! My eyes hurt when I tried to imagine them togehter. Bright red, and just as bright green. Striped... So. I convinced him to use the much more expensive, but not as bright Debbie Bliss yarn. I picked the same red as I bought for my wristlets, and combined it with a brown shade and a apple green. He still thinks that it will only be red and green, but I will mix it with brown to keep it a bit softer in colour.

If you want to have a peek at some of her yarns, and perhaps enter the competition to win a voucher on 250 SEK. Please do!

Jag åkte förbi en av våra lokala garnaffärer. Bara för att kolla lite... Jag håller på att sticka handledsvärmare till min man och jag ville göra något åt mig också. Så, jag kollade lite på de nya garnerna från Debbie Bliss, Baby Cashmerino. Ett underbart garn med vackra färger. Jag bestämde mig för att köpa det mörkröda garnet, trots att det verkligen skär sig mot båda mina halsdukar (en lila och en cerise). Å andra sidan så har jag ju en anledning till att sticka en halsduk till mig själv. Senare.

När vi var inne i affären så plockade min dotter raskt åt sig KIDO Multi, ett rosa mohairgarn med glitter i. Hon gosade lite med ett nystan och stoppade sedan resolut ner det i min påse. Sonen å sin sida bestämde raskt att mamma skulle sticka en halsduk åt honom. Han pekade på ett klarrött garn och ett lika klargrönt garn. Randigt skulle det vara! Hjälp! Mina ögon gjorde ont bara av att ens tänka på att sticka något sådant, för att inte tala om vad fröknarna på dagis skulle tro om hans mamma. Färgblind, typ...

Så, jag övertygade honom om att han skulle ta Debbi Bliss-garnet i stället. Samma röda som till mina handledvärmare och kombinerat med ett brunt och ett äpplegrönt garn. Han tror nog att det bara ska bli grönt och rött, men jag ska nog få in lite brunt också för att tona ner det. På butikens hemsida så kan du spana på fler av deras garner, eller kanske till och med tävla om att vinna ett presentkort att shoppa för.

3 comments:

Anonymous said...

Klargrönt och klarrött låte som en klockarbarn-kombination. Varför inte lysa upp i höstrusket.
/Klockabarn

mustafa said...

jag röstar också på klarrött och klargrönt, särskilt en regnig dag som denna.

Kaja said...

Nä. Det gör ni inte... Jag gillar också färg, jag har ju för sjutton sytt helorange mjukis-outfit till sonen. Men, nä. Här gick gränsen. I synnerhet som han ska matcha det hela med en röd/svart overall.

Förresten så var det fel kvalitet på garnet. Det hade kliat något alldeles förfärligt...