Wednesday, 12 November 2008

Construction shirt

I bought som pattern from www.farbenmix.de a week ago. This is my first attempt with their patterns. I studied German in school, but lately I haven't used it much, so I was a bit worried about reading the instructions. It was a lot of pieces and I think it got more complicated than it needed to be. But, all in all I am pretty satisfied with the result. I really like the collar. I think I might use one of my regular patterns and simplify it if should sell it, but sometimes it is nice to do something a bit more complicated, just to show that I can. I bought the fabric from www.fabricshack.com a while ago, and I have wanted to make something for my son. I am not sure my son will ever wear this. At first he got really enthusiastic about it, but it wore off in like five seconds. So. Perhaps this one will be up for sale. Size 116 would be 6-7 yrs.

Jag köpte mönster från www.farbenmix.de för en vecka sedan. Detta är mitt första försök med deras mönster. Visserligen så läste jag tyska i skolan, men jag har inte använt det särskilt mycket på sistone, så jag var lite orolig för att det skulle bli svårt att läsa instruktionerna. Det var många bitar och på en del ställen så tycker jag nog att de har gjort det onödigt krångligt, men jag är ändå väldigt nöjd med resultatet. Kragen är jag riktigt förtjust i. Om jag skulle sy upp denna modell och sälja så kommer jag nog att förenkla mönstret litegrann. Jag köpte tyget från www.fabricshack.com för ett tag sedan och jag har velat göra något åt min son av det, men jag vet inte om han någonsin kommer att ta på sig det. Först så blev han väldigt entusiastisk över skjortan, men det gick över inom loppet av fem sekunder. Så, det kanske slutar med att denna kommer ut till försäljning. Det är storlek 116 om någon känner att de behöver en skjorta med dumprar och grävmaskiner...

















7 comments:

LumLum said...

Åh! Mina brorsöner skulle älska den! Men den är tyvärr för liten för storebror och för stor till lillebror. Den är underbar om du frågar mig. :D

Nina said...

Skjortan är urfräck, fattar inte hur du kunde förstå mönstret på tyska!

Är det OK ifall jag länkar till din fina blogg? Den är jätteinspirerande!

Carina i Tyskland said...

Jättetuff skjorta ju!
Bra jobbat med mönster på tyska! Det hade jag ALDRIG klarat av...

Kram

Älsklingsfrö said...

En sån vill jag ha svarade stora sonen när jag visade honom bilden...Vad skulle den gå på?

fnurr said...

fin skjorta i tufft tyg!

med nål och tråd said...

hej hej. Mönstret på bebiskoftan som jag lovade dig har på något mystiskt sätt försvunnit. Jag har letat överallt hemma och hittar det ändå inte. Tyvärr...

rino said...

ball skjorta