Monday, 6 October 2008

Kitty cat top


My daughter is growing by lights speed right now so she really needed new tops. I found this lovely fabric on the eBay. It is light weight, so I combined it with the remnants of one of my old tops that I never really liked anyway. I even re-used the bottom hem!. I took one of the cats from the fabric and enlarged it and made an appliqué on the chest as well. The pattern of this top is really a bit free handed. I looked at one of the tops that I bought from Mini Boden for my daughter and it had such a good fit, so I made something similar to that.



Dottern växer i rasande takt just nu och hon behövde nya tröjor. Jag hittade detta tyg på eBay. Det är ganska tunt och jag kombinerade det med resterna av ett sommarlinne som jag aldrig någonsin har gillat något vidare. Jag återanvände till och med sömmen på den nedre fållen. Jag tog katten från tyget och förstorade den och gjorde en applikation av på bröstet. Själva mönstret till tröjan är lite på frihand. Jag har köpt flera tröjor från Mini Boden till min dotter, och jag gillade passformen, så jag försökte bara hamna i ungefär samma bredd plagget.

2 comments:

Anonymous said...

Vilken härlig tröja, den blir hon ju garanterat ensam om! Jag gillar formen på applikationskatten, den ser så levande ut.
/June på www.junebacken.se

Y said...

jättefin tröja!