Monday, 13 October 2008

Kinder garten pillows

Have you been missing me?? Well. First there was the monthly and quarterly closing for my largest customer, which meant working 12-13 hour days, and about at the same time I came down with bronchitis. I have been pretty sick, and coughing like crazy. So. Really. I haven't had the strength to sew anything. I have been knitting a little, that I can do in the sofa, while trying to rest as good as possible, without lying down (since it IMMEDIATELY causes me to cough).

But. Since I am a crafter, almost everything results in something crafty. We had a PT meeting at our pree school last week. The teachers was telling us about that they had started with relaxing exercises. And then all the children are lying on their back on the floor. Since it wasn't very comfy, they suggested that all children should bring their own comfy pillows.

Well. My son is into Thomas the Tank Engine, Spiderman and Cars. And numbers or letters. But I have been saving this Thomas fabric for ever now. And my son immediately went for that. My daughter only got one favourite. Pippi Longstocking. So. Both children got their favourite, and with a contrasting zipper on top. I am not sure if it is visible, but the train pillow has a bright green zipper, and the Pippi pillow has a purple zipper.

Har ni saknat mig?? Ja. Först så var det månads och kvartalsbokslut hos min största kund, vilket innebar att jag jobbade 12-13 timmar om dagen. Och ungefär samtidigt så utvecklades min rethosta sedan flera veckor till en luftrörsinfektion. Som läkaren sa när han skrev ut penicillin till mig: Det SKA inte bubbla i lungorna... Jag har varit ganska dålig faktiskt, framförallt så har jag inte haft någon ork till någon symaskin. Så, det har mest blivit lite stickande. Det går att göra när man halvligger. Att ligga helt går nämligen inte att göra när det bubblar i lungorna, för ryggläge orsakar omedelbar hostattack.

Men, eftersom jag är en pysslar, så orsakar nästan allting i något pyssel. Vi hade föräldramöte på dagis i förra veckan. Lärarna berättade att de hade börjat med avslappningsövningar. Då ligger barnen på rygg på golvet. Eftersom det inte är så särskilt bekväm så föreslog lärarna att alla barn skulle ta med sig mjuka, gosiga kuddar.

Jag klappade lite på fleecetyget och lite på några varianer på velour. Men, sonen bestämde sig omedelbart för Thomas tåget-tyget. Jag har varit lite snål med det och sparat till ett särskilt tillfälle, men nu är väl likabra som något. Att dottern skulle ha en Pippi-kudde var väl inte mycket att tveka på. Så, båda barnen fick sina favoriter. Jag vet inte om det syns, men tågkudden har en konrasterande gräsgrön dragkedja längst upp och Pippi-kudden har en
lika kontrasterande lila.

3 comments:

GOBLIgobli said...

Å herregud! Stackars dig, krya på dig nu, lät inget kul det där.

Carolas Bod said...

usch vad tråkigt att vara sjuk. Hoppas det blir bättre snart.

Men det blev väldigt fina kuddar. Förstår att det var glada barn du skickade iväg idag.

Hello said...

Åh, din stackare! Hoppas du mår bättre redan eller snart.

Kuddarna var fina!