Wednesday, 29 October 2008

Child labour, in a positive sense

I bough a black-grey striped minky at the fair I was at last weekend. I wanted to make new comfy-pants for my son. I showed him the fabric, and he approved. When you are almost five years old, it is really important to be cool, and you never really know what is cool in those ages...

Well. Anyway. I have had my cold now for 8 consecutive weeks, and now my son has it. He got penicillin this monday, and is fit enough to be standing up, but not fit enough for kindergarten. So. I decided that making his own trousers would be a fun way to spend the morning. I cut the fabric, placed all needles at its places. And then he got to use the pedal to decide the speed of the serger, and I was steering the fabric. Together we made his first pair of trousers. It turned out pretty well I think. And he loves them! Something to brag about at kindergarten when he get his strength back...

Jag köpte lite grå-svart-randigt velourtyg på mässan som jag var på förra veckan. Jag tänkte sy några mjukisbyxor till sonen. Jag visade honom tyget och han godkände faktiskt. När man är snart fem år så är det viktigt att vara cool. Problemet är att man aldrig riktigt kan veta helt säkert vad det är som är cool.

Ja. I alla fall. Jag har ju haft hosta nu i 8 veckor och det verkar ha smittat av sig på sonen. Han fick penicillin i måndags och är nu tillräckligt bra för att stå upp, men han orkar inte riktig gå till dagis ännu. Så jag tyckte att det kunde vara en kul sysselsättning att sy ett par brallor tillsammans. Jag klippte ut tyget och nålade åt honom. Sedan trampade han på gaspedalen och jag styrde tyget på overlocken. På det sättet så sydde vi hans första par byxor. De blev faktiskt riktigt bra och han älskar dem! Det blir något att skryta med på dagis när han kommer tillbaka...

2 comments:

Botilda said...

Oj, vad stolt han måste vara. För att inte tala om hur stolt hans mor säkert är ;-) Riktigt coola brallor.

Carina i Tyskland said...

Ååå så mysigt att sy tillsammans!