Sunday, 14 September 2008

Oilcloth bibs


It's really hard to find a good bib nowadays. I found one that I liked, but it had a pocket on and after one serving of spaghetti with tomatosause it was so disgusting that I didn't want to use it anymore. Then I made one without the pocket, but with velcro in the back, but they got so bulky. So, I tried it with seam bindings instead, but they got to wide. So, after expermenting a LOT, I finally think I got it right. I made a special order for oilcloth of excellent quality from United Kingdom and all these will be delivered to Butik Unik. I got more fabric of some of them to make a couple extra bibs if anyone is interested. 90 SEK will be the retail price for them.
Det är svårt att hitta bra haklappar nu för tiden. Jag hittade en som jag gillade, men den hade ficka på frmasidan och efter en portion med spaghetti och köttfärssås så var den så äcklig att jag aldrig ville använda den särskilt ofta efter det. Så, jag gjorde en utan ficka och med kardborre i bak, men det blev så mycket tyg att de kändes knöliga att använda. Så, då testade jag med kantband på en modell, men de blev aningen för vida. Nu tror jag att jag har hittat det perfekta mönstret. Jag har gjort en specialorder av vaxdukstyg från England av riktig superkvalitet och alla dessa haklappar kommer att levereras till Butik Unik i Varberg. Jag tror att det ska finnas små mängder kvar av några av tygerna, så om det är någon som är intreserad så kommer butikspris att ligga på 90 kronor styck.

2 comments:

mustafa said...

hoho kaja, inte visste jag att du använde haklapp.

Kaja said...

Jovisst! Tycker att alla borde ha det hela tiden. I synnerhet små barn som går omkring klädda i mammas dyrgripar och envisas med att kleta ner klädkonstverken med spaghetti och köttfärssås.

//Kaja