Thursday, 11 September 2008

Moonlighting the moonlighting

Well as some of you might have guessed by now I am not doing this full time. The designing is done during the day, whenever a new idea occurs I am sure to grab the pad and pencil that always follows me. The sewing on the other hand is rather a moonlighting when the children are asleep, and I really should be sleeping.

I am working as an IT consultant with integration, which lets me do a little bit of this and a little bit of that. One of the parts in my work is designing. So, I got a question from an internet friend who asked me to do her a logo. She is selling mailingbags and when she opened up her internetshop Magasin Glag she wanted to have something really simple that showed what she was doing. Really, it was not that hard to do the logo and I was pretty pleased with it from the start. But go to her page to se the logo in its context and there it is so perfect!

And, by the way when you are at it, make sure to order some mailingbags. They are so handy when you are shipping things. It's basically a plastic bag with a glue seal strip, but much thicker and more flexible than a regular plastic bag, which ensures that it won't rip during transportation. I have sent and bought things from all over the world and the things that ALWAYS arrives secure is packed in mailing bags.

As an extra treat for all my readers Magasin Glag is giving you 10% off all purchases in September. Please note that the discount does not apply for already reduced prices or on postage. Just write "Kaja" in the message box. Please notice that the discount will not be added to the shop during your purchase, but will be added to your invoice that is sent to you with mail. Happy shopping!
Som några av er hade gissat så gör jag inte detta på heltid. Designandet försigår visserligen hela dagarna närhelst en bra idé kan dyka upp (vilket gör att jag ALLTID har penna och papper i handväskan). Själva syendet är däremot förlagt till delar av natten när barnen sover och jag nog egentligen borde göra detsamma.

Jag jobbar som IT-konsult med integration och det gör att jag får göra lite av varje. Det gör att jag får jobba med många olika saker och en av dem är design. Så när jag fick frågan från en internetkompis om jag kunde göra hennes logo så tackade jag givetvis ja. Hon säljer mailing bags och när hon öppnade sin internetshop Magasin Glag så ville hon ha något ganska enkelt som visade vad hon pysslade med. Det var egentligen inte så svårt att göra loggan och jga var faktiskt ganska nöjd med den redan från början. Men, sedan visade hon upp loggan på sin hemsida i sitt sammanhang och då blev jag rent lycklig. Så himla perfekt!

När du ändå är inne på sidan så passa på att beställa några mailing bags. De är så himla praktiska när man skickar saker. Egentligen så är det en plastpåse med klisterförsegling, men påsen är mycket tjockare och mer flexibel än en vanlig plastpåse. Det gör att den säkert håller för alla transporter. Jag har skickat och fått saker från över hela världen och det som alltid säkert kommer fram är det som är packat med mailing bags.

Och som lite extra bonus till alla mina läsare så erbjuder Magasin Glag 10% alla köp i September om du anger "Kaja" i meddelandefältet. Rabatten omfattar inte portot och heller inte redan nedsatta priser. Rabatten kommer inte att räknas ut automatiskt i shoppen, utan du kommer få ytterligare en faktura via mail där rabatten är avdragen.

No comments: