Friday, 12 September 2008

Giraffe dress, sz 80

I was going to save this dress for my last post of the autumn collection, but since it is friday I want to show you something special. This is a giraffe with brown seams around the appliqué. The giraffe is eating green yarn grass. This dress has been my daughters favourite. She patted it when I was sewing it, and when she saw a picture of it on the computer she said: "Mummy, but that!"and when she later on saw the finished dress she gave the "raff" a big hug and cuddle and immediately started undressing herself to put the dress on. I think I might have to make one in a larger size.

Jag hade tänkt att spara denna klänning till sista inlägget om höstkollektionen, men eftersom det är fredag så ville jag bjuda på lite fredagsmys. En giraffklänning med bruna sömmar runt applikationen. Giraffen äter på grönt garn-gräs. Denna klänning har varit min dotters favorit hela vägen. Hon klappade på den när jag sydde den, och när hon häromdagen såg en bild av den på datorn så sa hon "Mamma, köpa den!" och när hon fick se den färdiga klänningen på sin galge så gick hon fram till den och kramade och gosade med "raffen"och började sedan slita av sig kläderna för att ta på sig den. Nu är den något för liten i storlek till henne, men jag gissar att jag får göra en i större storlek åt henne...

7 comments:

Anonymous said...

Åååå så fin!Förstår verkligen att det är E´s favorit för den går verkligen inte att motstå!
Kram
Carina i Ty

underbarn said...

Så fantastiskt fin! Hela kollektionen är ju helt underbar! Och unik, har inte sett något liknande någonstans! :-)

Hello said...

OH MY GOD! Du överträffar dig själv hela tiden! Den är underbar!!!!!

á Yeliqa said...

Åh WOW den är ju helt UNDERBAR!!! Förstår att dottern din vill ha en likadan, den är ju helt fantastisk:)

Mian said...

Så fin den var! Aff ming! sa sonen som sitter i knät och surfar sybloggar med mamma (dvs min giraff).

Maz said...

Jag är en sucker för giraffer! Den är jättefin! Du är så himla duktig och kreativ!

Kort og Søm said...

Denne var kjempe fin!! Du må være fornøyd med denne!? :o)