Wednesday, 10 September 2008

Flower pot dress, sz 86

Here is one of my favourites in this autumn collection. This is a flowerpot, where the pot actually is a pocket. So, if a little girl want to add extra flowers to her pot, there is really no problem. And, if she decides to "plant" a seed in the pocket, there is really no harm done either, and who knows what kind of flower that will grow!! The size i 86, which is about 18 mths.




Här är en av mina favoriter ur höstens kollektion. Detta är en blomkruka där krukan i själva verket är en ficka. Så, om en liten flicka bestämmer sig för att ha fler blommor i krukan så går det alldeles utmärkt. Och om hon bestämmer sig för att "så" några frön i fickan så går det bra också. Och, vem vet vad som kan tänkas växa upp ur den krukan?? Storleken är 86, vilket borde bli alldeles lagom som present till en 1 1/2-åring.

12 comments:

LumLum said...

Det känns som att du prickat så rätt med din kollektion. Allt är bara så underbart och skapar habegär. :D

Mimmi said...

Jag måste berömma dina saker även här. De är hur söta som helst!!!!! Vilka fantasirika idéer till applikationer du har. Tänk om man hade hälften så mycket fantasi, då skulle jag vara glá ;-)

P.S Hur gick din sommarförsäljning förresten?

ikketikketheo said...

Jättefina applikationer man blir glad av. Det känns lugnande att titta pa dem....

Susanne said...

Vad mycket fin Du gör! Och vilka fina lappar Du har att sy fast i kläderna. Superfina! Var har Du köpt dem? *vill också ha*

ildana said...

Du syr så inspirerande saker! Även denna klänning är helt underbar.

Kaja said...

Susanne, mina lappar är specialbeställda från www.minanamnband.se. De har ett antal standardtypsnitt, men jag ville att texten skulle stå åt andra hållet och ha ett särskilt format och mitt eget typsnitt.

Ikketikketheo; Tack! Gillade verkligen att få omdömet "lugnande" om mina kläder. Just nu rullar livet på i så himla högt tempo och därför så känner jag att det är skönt att kläderna är ganska enkla och lugnande.

Y said...

Ytterligare en ljuvlig applikation!!!

á Yeliqa said...

Klänningen är ju helt underbar!!! Kul ide med fickan som kruka :D Jag gillar när det är lite fiffigt uttänkt :)

Totaja said...

Du har gort flera underbara applikationer under hösten, men blomkrukan tar priset. Den är fantastisk!

Lisa said...

Hej!
blev lite kär i din applikationer ;)

hur tät sick-sack syr du fast dom med, eller använder du någon annan söm?

MVH Lisa

Hello said...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: dina applikationer är underbara! Jag är verkligen avis på den som kan teckna så där!

Kaja said...

Tack tack tack!!
Hello: Tittar man på mina applikationer så är de faktiskt ganska enkla i grundformen. Det går liksom inte att svänga hur mycket som helst med en symaskin och fortfarande få det snyggt. Däremot så är det en konst i sig att få enkla saker att se mycket mer ut än vad de är.

Lisa. Jag använder något som heter satängsöm och som visas som tre vågräta streck på min maskin. Det är nästan samma sak som en supertät zickzack. De inställningar som jag oftast kör med är stygnbredd 3-3,5 och stygnlängd 0,3-0,4. Oftast använder jag brodertråd för att få dem riktigt täta, fina och framförallt lite blanka. Det går med vanlig sytråd också, men då blir inte ytfinishen densamma.