Thursday, 11 September 2008

Christmas curtain dress, sz 56

This is a UFO (UnFinished Object) from the spring collection. I cut two dresses, but somehow I ended up with one dress, but without the lining. I really love this fabric and someone has told me she had this fabric as christmas curtains in her home. Complete with green, hairy fringe. And, since christmas is closing up and the colours really are "autumnly" I decided to finish of the dress... The size is 56, which should suit a newborn, perhaps up to 3 mths.


Detta är ett UFO (UnFinished Object) från vårkollektionen. Jag klippte till två klänningar, men på något sätt så blev bara den ena klar och den andra saknade fodertyg. Jag gillar verkligen detta tyg och någon berättade att hon hade detta tyg som julgardiner i sitt föräldrahem, komplett med grön, hårig frans. Och, eftersom julen närmar sig trots allt och färgerna på tyget är riktigt höstiga så bestämde jag mig för att sy klart denna. Storleken är 56 och borde bli bra till nyfödd.

2 comments:

Charlotta said...

Önskar att jag hade en nyfödis att klä i denna kurbitsdröm.

Retro Elephant said...

Väldigt fin!

//Lina