Monday, 15 September 2008

Cat and mouse dress, sz 80

I saw a fun vintage dress a while ago with a cat on it, where the cat had a really long tail. So, I decided to make a cat with a long tail. I did this on free hand, so the cat ended up in the front corner of the dress. I thought it looked a bit strange there. As if the cat was looking "around the corner" to the back of the dress. And after staring at the dress for a couple of days I turned the dress around to see what the cat was looking at. Nothing, of course. So. I helped out and added a little mouse...

Jag såg en kul klänning från 60-talet för ett tag sedan med en katt som hade en väldigt lång svans. Så, jag bestämde mig för att göra en sådan katt, men jag gjorde den lite på frihand och hur det nu kom sig så hamnade katten i ena kanten på klänningen. Jag tyckte att den såg lite konstig ut där. Det såg lite ut som om katten satt och spanade "runt hörnet" för att se vad som fanns på baksidan av klänningen. Jag gick omkring och blängde på klänningen ett tag och efter några dagar så vände jag på klänningen för att se vad katten spanade efter. Ingenting, såklart. Så jag hjälpte katten lite på traven och sydde dit en liten mus åt den.

PSSST! All clothes from the autumn collection are now delivered to Butik Unik. If you're after something special, hurry! (or make a special order...)

PSST! Alla kläder från höstkollektionen finns nu i Butik Unik. Är det något särskilt du är ute efter så skynda dit! (eller lägg en order direkt till mig för en likadan...)

8 comments:

Gryda said...

Dette var en helt herlig kjole, så oppfinnsomt med katten og musa!

underbarn said...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Dina kläder är så underbara! Har utmanat din syhörna i min blogg om du vill haka på! :-)

Botilda said...

Härligt lekfull och originell. Dina kläder är som berättelser!

Caroline said...

Du fortsätter visa upp lekfulla kläder! Kul!

Maz said...

Men gud så söt! Jättefin katt och musen är ju bara pricken över i!

Gekko said...

Härlig härlig!

Ravenhill said...

Wow, wonderful dress with the cat and the mouse! The mouse is delightful - what a cute surprise!!!

Carolas Bod said...

underbar