Monday, 1 September 2008

Carpenter's trousers, sz 92

Here comes my next pair of trousers, this time in size 92, which is about 2years in size. this time I found pictures of some tools in a children's book and started thinking about tools. A wrench and a hammer was the tools I wanted the most.

Här kommer nästa par byxor, denna gång i storlek 92. Den här gången så hittade jag bilder på olika verktyg i en barnbok och började fundera på verktyg. En skiftnyckel och en hammare var de jag tyckte var roligast.
At first I wanted to leave the trousers with nothing but the tools, but then I decided to add some bent nails on the bottom of the trousers. A bit quirky, but fun! This pair of trousers are intended to Butik Unik in Varberg, but if you REALLY want any of the items that I am showing off right now, please email me, and we'll try to figure out a solution.
Först så hade jag tänkt att bara ha verktygen på, men så bestämde jag mig för att sätta några krokiga spikar längst ner på ena byxbenet också. Lite tokigt sådär, men ganska kul... Dessa byxor, liksom de andra grejerna jag visar just nu är på väg söderut mot Butik Unik i Varberg. Men, om du ser något som du ABSOLUT vill ha, så hör av dig så ska vi se om det inte går att ordna något.

5 comments:

LumLum said...

Så häftiga! Det är inte omöjligt att jag "lånar" verktygsidén lite, men till ett annat sammanhang. :)

Maria said...

vilka härliga!

Y said...

underbara verktyg men bäst var spikarna!!

Ravenhill said...

I love your nicely decorated pants! They are wonderful!

GOBLIgobli said...

*asg* Spikarna är ju klockrena!! Helt suverän idé!