Wednesday, 3 September 2008

Autumn trousers, sz 80

A couple years ago I was searching for fabric with autumn leaves on, but I never found one that I liked. Here in Sweden the leaves hasn't started falling yet, so, I am preparing for the autumn with making a pair of trousers in size 80 (1 year) with orange leaves on. I have a matching dress coming up soon. I used the same beige denim stretch-style fabric as I did on the previous trousers.

För ett par år sedan så letade jag efter tyg med höstlöv på, men jag hittade aldrig något som jag gillade. Här i Sverige så är det ju en bit kvar innan löven börjar falla, men man kan ju alltid göra fina byxor. Här blev det ett par byxor i storlek 80 med orange löv på. Jag har en matchande klänning på gång också. Det är samma tyg i byxorna som jag använt i tidigare byxor, en slags stretchjeans i lite linnestruktur.
These trousers are intended to Butik Unik, but as always, hurry up and you can order them directly from me!
Dessa byxor är tänkta till Butik Unik, men som alltid, så kan du om du snor dig på beställa dem direkt från mig.

4 comments:

Caroline said...

Jag tycker du ska göra dem på mörkt tyg, jag tror att många tänker mörkare färger när de tänker höst. För mig är ljust linne(struktur) väldigt somrigt.

Men du gör fina byxor med kul idéer! Dock är det här "alldeles för roligt" för Kevin! Han vill tydligen vara lite häftig.

Kaja said...

Ingen dum idé alls. Jag ska gräva lite i förrådet. Gissar att det orange kommer bättre till sin rätt på mörka byxor.

Tack för berömmet. Du råkar inte ha några tips om vad som är coolt då?? Sonens enda önskemål är vägskyltar och siffror/bokstäver och jag gissar att det inte är alla som är så tokiga i sånt som HAN är...

KlaramedK said...

superfina! Höstlöv man blir glad av!!

Hello said...

Kaja! Du överträffar dig själv med dina byxor! Vansinnigt snygga. Krok-spikarna blev verkligen pricken över i. Men jag gillar vattenkannan bäst. Önskar så att jag kunde rita, för att sy själva applikationen kan jag allt, men man ska ju ha nåt att sy också...

Super!