Thursday, 4 September 2008

Autumn dress, sz 56/62

Just as I promised I made an autumn dress as well. I am really not a big fan of orange, but this time of the year it really has it advantages. I don't think it is visible, but the leaves are two different shades of orange and one orange-redish colour. I found that I had lots and lots of orange buttons, so I searched for while until I found the perfect ones.

Precis som utlovat så kommer här en höstklänning. Jag gillar inte orange, men såhär års så kan jag förlåta färgens tillkortakommanden. Jag vet inte om det syns, men löven är två nyanser av orange och en orange-röd färg. Jag upptäckte att jag hade massor av olika orange knappar, men jag letade ett bra tag innan jag hittade den PERFEKTA knappen för klänningen.

6 comments:

á Yeliqa said...

Åh vilken fin höstklänning!!!

mustafa said...

men, orange är ju verkligen en fantastiskt fin färg. hoppas du kommer på andra tankar nu när du ser hur fint det blev med de orangea löven på klänningen.

Anonymous said...

Åååå vilken fin klänning! Kan inte föreställa mig något finare på en liten tjej i höst!
Du är bäst!
Kram
Carina i Ty

KlaramedK said...

hallå där jag nominerar dig till "you make my day" blog

ohelene said...

Nydelig liten kjole!!

Kort og Søm said...

Så fin høstkjole du har laget! :o)