Monday, 11 August 2008

Reading tips!

I haven't started my sewing mashine yet. Part of the reason is that it is not very comfy with the serger in the sofa watching TV, and the noise!! The olympics are going on in China right now and after finishing three books about knitting during the holliday I have decided I really needed a shawl for when the airconditioning at work messes up the temperature. This I can do in the sofa and STILL watch people running really fast.

As I said I have read three books, but two of them "Divas don't knit" and "Needles and pearls" by Gil McNeil turned out to be two of my all time favourite books. It really gave me an urge to move to the british coast and open up a yarn store and start knitting for life. Jo (the main character) has got two kids (boys, 5 and 6 yrs) and a lot of the problems she's facing with them are the same as I see everyday. Also the author has a really good sence of humour, so I have laughed out loud a lot of times. The only fault with the books is that part2 just has been released and so I have to wait for a really loooong time before finding out what happens to Jo and her friends… By the way. The third book I read "The Shop on Blossom Street" by Debbie Macomber wasn't bad at all. Only the McNeil books were so much better...

Jag har inte startat upp symaskinen ännu. En av anledningarna är förstås att det inte är så bekvämt med overlocken i soffan när man kollar på tv, och så skräpar den så också. Med OS på tv och efter att ha läst tre böcker om stickning under semestern så bestämde jag mig för att jag absolut behövde en sjal att dra om axlarna när luftkonditioneringen på jobbet ballar ur. Sticka kan jag göra i soffan och ÄNDÅ titta på folk som springer fort.

Som jag sa så läste jag tre böcker, men två av dem "Diva don't knit" och "Needles and pearls" av Gil McNeil visade sig verkligen vara två av de bästa böcker jag någonsin läst. Det fick mig vilja ge upp mitt vanliga liv och flytta ut på engelska sydkusten och öppna upp en garnaffär och sticka resten av livet. Jo, som är huvudperson, har två söner i 5-6-årsåldern och många av de problem som hon har med dem är desamma som jag själv har med mina barn. Dessutom så har författaren en underbar humor. Jag skrattade högt flera gånger. Mitt största problem nu är att eftersom tvåan precis har kommit ut så lär det dröja ett bra tag innan en eventuell trea kommer ut och jag får reda på vad som händer med Jo och hennes vänner….
Jo, den sista boken jag läste var "The Shop on Blossom Street" av Debbie Macomber och den var inte dålig den heller, det var bara det att McNeils romaner var så mycket bättre.

3 comments:

á Yeliqa said...

Kul att läsa att fler än jag har övergett symaskinerna ett tag till förmån för stickning... och OS :D

Nu blev jag lite nyfiken på böckerna du läst. Tack för boktipset:)

Anonymous said...

Tack för boktipset! Får nog se till att få tag på dessa böcker!
/Carina i Tyskland

beas barnslikheter said...

Underbar blogg....älskar din typ av humor och sätt att skriva på! :-D