Tuesday, 26 August 2008

Olympic knitting



Well. The Swedish athletes didn't have their best Olympic Games ever. And, neither did I. I had the goal to finish off this shawl before the olympics ended. But, unfortunately my husband asked for food, the house needed cleaning, and the children attention, so I fell on the finish line and weren't done until one day to late. Anyway. The yarn is from http://www.svartafaret.se/ and is called Mohair Multi, and I think the colour was 12. With my new interchangeable needles from http://www.knitpicks.com/ in size 6,0 mm it worked out really good.


A fun little anecdote while knitting this was that my son, 4 1/2 years old asked me what I was doing: "Well. I am knitting a shawl, so I can be warm and cosy in the office." Whereupon he answered: "Oh, I also want to sit on your back and be warm and cosy." In Swedish the word "sjal" means "shawl" as well as "baby sling", and he has seen me carrying his baby sister all the time. However. I am not sure that this shawl will be sturdy enough to carry a 18 kilo boy.


Ja. De svenska idrottarna hade ju inte sitt bästa OS precis, och det hade inte jag heller. Jag hade satt det som mål att göra klart denna sjal innan OS var slut. Men, tyvärr så tyckte undrade min man om jag kunde laga mat, huset behövde städas och barnen behövde uppmärksamhet, så jag stupade på mållinjen och blev klar en dag för sent. I alla fall. Garnet är från http://www.svartafaret.se och heter Mohair Multi, och jag tror att färgen var nr 12. Med mina nya utbytbara rundstickor från http://www.knitpicks.com i storlek 6,0 mm så blev det riktigt bra.


En lite rolig berättelse under tiden jag stickade sjalen är att min son, 4 1/2 år, undrade vad jag gjorde. "Jo, jag stickar en sjal så att jag kan vara varm och skön om ryggen när jag jobbar på kontoret (med övereffektiv luftkonditionering)". Varpå han svarar: "Åh, jag vill sitta på din rygg så att jag också kan få ha det varmt och skönt...". Han har sett mig bära på hans lillasyster i bärsjal på ryggen. Däremot är jag osäker på om mohairgarn håller en 18-kilos grabb...

No comments: