Wednesday, 20 August 2008

Lunch bag

I often claim that my creations are "problem based". Well, here is a new example of that. I have seen a lot of "pre school bags" on the crafting bloggs here in Sweden lately. But. The measurements were all wrong. On the other hand, I really needed something to put my plastic containers that contains my lunch in when I go to work. My solution was this bag. It has vinylcoated terry on the inside (I had this in my fabric stash) and white dots on khaki cotton on the outside. The vinylcoated terry wasn't a good choice, since it completely got stuck in both my sewing mashines. But, I wanted something on the inside that would stand some dripping or spilling. The result wasn't perfect to the eye, but it will certainly do its work.

Jag hävdar ofta att mina skapelser är "problembaserade". Ja, här är ännu ett exempel. Jag har sett många exempelo på dagispåsar på pysselbloggarna i Sverige under det senaste året. Men, måtten som har cirkulerat har inte alls passat mina behov. Å andra sidan så behövde jag verkligen något att ha mina plastburkar med lunchmat i när jag åker till jobbet. Så, detta blev min lösning. Insidan är plastad frotté, eftersom det var det jag råkade ha hemma och utsidan är khakifärgat bomull med vita prickar. Den plastade frottén var inte ett helt lyckat val, eftersom den fastnade i symaskinerna, men jag ville ha något som tålde lite spill. Eftersom tygerna bråkade med mig så är inte väskan helt perfekt om man synar den, men de duger i alla fall att bära lunch i...

3 comments:

Anonymous said...

Den ser ju jättefin ut!!!
Kram
Carina i Tyskland

Stratus said...

Kanonfin. Jag har haft en lunchlådepåse, men den har blivit utsliten. Himla smart med lite plast på insidan. Det får det bli, när jag får tid. :-)

Inferno said...

Premiärsydde en "dagisväska" till sonen igår men är inte helt nöjd. Fick knåpa ihop mönstret själv och gjorde några tankegrodor på vägen.
Men nu när jag har fått testat och funderat lite så kommer det absolut bli en lunchpåse till min make också, jättefin var din iaf!!