Thursday, 3 July 2008

Karma

I've been working together with a person in a project for a while now. Really, not enough for giving eachother going-away presents, but still. She saw some of my things that I was sending to Butik unik, so she mentioned that she really loved orange-red and especially pointed out this fabric as being her favourite. Since so many people have been nice to me lately, I felt an urge to be nice to. So. I decided to make her a set that she could use. A tissue holder, a necklace for security pass and a book cover for pocket books. All in the same fabric. It was really fun to make these things since both the book cover and the security pass necklace were new models that I never had made before. So, Karma really does work. But, this time I got the nice things happening to me before I decided to make good deeds.

Jag har jobbat ett tag nu med en tjej i ett projekt. Vi har inte jobbat så mycket att det var läge för avskedspresenter, men ändå. Hon såg några av de grejer som jag skulle skicka ner till Butik Unik och nämnde att just orangerött är en av hennes favoritfärger och sa att just detta tyg verkligen var "hon". Eftersom så himla många människor har varit snälla mot mig nu på sistone så kände jag att jag också ville vara snäll. Så. jag bestämde mig för att göra ett set åt henne. Ett näsduksfodral, ett passerkorts-halsband och ett fodral till pocketböcker. Alla i samma tyg. Det var verkligen kul att göra alla grejer eftersom det bara var näsduksfodralet som jag hade gjort tidigare, de andra två var nya modeller utan tidigare test. Men, det blev riktigt bra. Bokfodralet är jag extra nöjd med. Hon reser med buss och spårvagn till jobbet och läser alltid på vägen, så då är det väl ett utmärkt sätt att skydda sina böcker på! Så. Karma fungerar verkligen. Fast, i mitt fall så var det ju så att det trevliga hände till mig först och sedan ville jag också göra trevliga saker. Inte så tokigt det heller...

4 comments:

Lisa said...

The little jumper is adorable. Love that fabric.

Your wallets are nice too and would make perfect gifts. Nice projects and a pleasure to visit.

LumLum said...

Vilket underbart somrigt tyg. :)

kokos flanell said...

schyssta bananer, kaja! det är som ett fint kedjebrev av snällhet fast utan tvånget, russinen ur kakan helt enkelt.

Pia said...

Åh, vilket härligt gladtyg. Jättesnyggt!